Міністерство освіти і науки спільно з Державною службою якості освіти розробили методичні рекомендації щодо формування внутрішньої системи забезпечення якості освіти у школах. Їх оприлюднено на сайті МОН.

Цікаво Чи можна проводити учнівські олімпіади під час карантину: наказ МОН

У відомстві наголошують, що система забезпечення якісної освіти у школі повинна мати не лише зовнішні стимули (ЗНО, атестація та сертифікація вчителів тощо), а й внутрішні інструменти.

Важливо розвивати партнерство між учнями і вчителями, забезпечувати рівність і протидіяти булінгу (цькуванню) у школі. А також допомагати учням реалізувати індивідуальну освітню траєкторію та створювати для вчителів умови для професійного зростання.

Також у закладі освіти доцільно проводити самооцінювання та вимірювати якість освіти. Можна використовуватися різні методи збору інформації для аналізу та оцінювання: анкетування або індивідуальне інтерв’ю з учнями, батьками та вчителями, дослідження у фокус-групах тощо.

У МОН запевнили, що завдяки розбудові внутрішньої системи освіти та регулярного самооцінювання школа зможе:

  • підвищувати якість навчання і забезпечувати довіру до його результатів;
  • отримувати постійний зворотний зв'язок від учасників освітнього процесу щодо якості освіти, вчасно реагувати на ризики;
  • постійно вдосконалювати освітнє середовище, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність, управлінські процеси;
  • забезпечити прозорість діяльності школи і готовність до змін в інтересах учасників освітнього процесу.