Психологиня Світлана Ройз пояснює, що зошит чи малюнок – це продовження внутрішньої території та простору дитини. Тому те, що туди привноситься "ззовні" (правки або оцінка), часто сприймається дитиною занадто емоційно, іноді як втручання.
До теми Очільник МОН подав свою дисертацію на перевірку і дав обіцянку
Водночас експертка каже, що будь-який розвиток, у тому числі й навчання, відбуваються лише за умови відчуття безпеки і спокою. Тому вчителям варто обережно використовувати червону ручку, щоб не розвинути у дитини схильність до "шкільної тривожності" – страху зробити будь-яку помилку.
Чим більше вчитель, батьки чи сама дитина фіксуються на помилках, тим більшим стає страх припуститись нової помилки,
– додала Ройз.
За її словами, червоний колір сприймається дитиною, як сигнал світлофору "Стоп", як обмеження і вияв авторитарності. Дитині часто складно перейти до нової дії після того, як вона побачить у зошиті червоний напис.
Зверніть увагу Записи червоною ручкою: чи мають право вчителі писати зауваження у щоденнику учня
Психотерапевтка вважає, що вчителю краще використовувати два кольори ручки – червоний і зелений. Наприклад, зеленим підкреслювати або виділяти те, що зроблено ідеально, червоним – те, на що треба звернути увагу.
"Важливо, щоб зелених позначок було приблизно вдвічі більше, ніж червоних", — зазначає Ройз.
Вона додає, що шкільний час – це велика частина життя дитини. Там, зокрема формується і самооцінка, а те впливає на те, наскільки дитина сприймає себе успішною та щасливою.
До слова, війна суттєво вплинула на всі сфери життя в Україні, зокрема й на освітню. Через тривоги багато учнів пропускали навчання, а деякі школярі так і не змогли адаптуватися до нових умов. Як змінилися школярі за останній рік – читайте тут.