У МОН наголосили, що наразі пріоритетними завданнями є створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення потреб учнів з ООП та створення інклюзивного освітнього середовища.
До теми Щитки для вчителів та провітрювання класів: нова постанова про карантинні правила у школах
Навчання під час карантину
Як навчатимуть учнів з ООП під час карантину? У разі встановлення червоного рівня епідемічної небезпеки надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП може здійснюватися дистанційно.
Проведення таких занять здійснюється за наказом керівника закладу та погодженням одним з батьків.
При цьому графік проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання затверджується керівником закладу освіти.
Рекомендації для навчання дітей з ООП
МОН також визначило перелік основних елементів забезпечення доступності та умов для організації інклюзивного навчання у школі:
- доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
- безбар'єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
- безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми);
- доступність до дверних і відкритих прорізів; пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).
Зазначимо, що до інклюзивно-ресурсних центрів батьки можуть звертатися від народження дитини, а не з 2 років, як було раніше. Також визначено основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів:
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
- забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з ООП (дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти, дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу);
- визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з ООП в інклюзивному класі тощо;
- оновлено підходи до визначення особливих освітніх потреб та затверджено категорії особливих освітніх потреб.
Додамо, що у 2021/2022 навчальному році учні спеціальних закладів освіти відповідно до особливостей навчально-пізнавальної діяльності навчаються за відповідними типовими освітніми програмами.
Читайте також Погані оцінки, новий клас та очікування: як дитині почуватися комфортно та без стресу в школі
МОН звертає особливу увагу на якість складання індивідуальної програми розвитку дитини, мета якої – забезпечення індивідуалізації освітнього процесу конкретної дитини шляхом адаптації та/або модифікації навчального матеріалу.