Експерт: У зоні вільної торгівлі Україну чекає ринок на 15 $трлн.

23 серпня 2011, 10:02
Читать новость на русском

У зоні вільної торгівлі Україну чекає ринок на 15 трильйонів доларів. У разі вступу західні експерти пророкують підвищення авторитету держави.

“Європейський ринок - це економіка 15 трильйонів доларів, це економіка більша, ніж вся економіка Сполучених Штатів Америки. Ті умови, за якими Ви інтегруєте з Європою, вони об'єктивно покращують привабливість української економіки. Інтеграція з Митним союзом - це дещо інше, це приблизно 2 трильйони доларів - економіка Росії, Білорусії і Казахстану”, - зауважив Аріель Коен (Інститут міжнародних досліджень ім. Кетрін і Шеблі Калло Девіс).

Вітчизняні ж експерти кажуть - обидва союзи абсолютно сумісні, але мова про вступ України до Митного союзу поки що не йде.

“Якщо з Євросоюзом кінцева мета - це членство в інтеграційному проекті “Євросоюз”, який є не лише економічним, але й політичним утворенням з перспективою розвитку фактично Європейської федерації, де зона вільної торгівлі є одним із інструментів секторального зближення, формування розподілу праці вже у великій Європейській економіці, то з країнами Митного союзу та СНД ми говоримо про економічне партнерство”, - каже директор Національного інституту стратегічних досліджень Андрій Єрмолаєв.

На думку ж російського політолога Андрія Окари, Росія має неабиякі апетити - від України у Митному союзі чекають конкретних внесків.

“Потрібна, можливо, і газотранспортна система - не стільки труба, скільки газосховища - це зрозуміло. Важливий дуже зернотранзит, зернологістика, яка відбувається через одеські порти. Важливі українці, як таке соціальне м'ясо, як люди, які можуть за невелику зарплатню працювати на розбудову Росії”, - сказав директор Центру східноєвропейських досліджень (РФ) Андрій Окара.

Тим часом, у сусідній Білорусі вшосте від початку року підвищились ціни на бензин і дизпаливо. У концерні "Білнафтохім" повідомили - перегляд зроблено в цілях поетапного вирівнювання цін на товари в країнах Митного союзу, оскільки чинні ціни на паливо у Білорусі нижчі від російських.