6 листопада – “Любовний напій” (Доніцетті)

Два тижні – стільки часу було потрібно Гаетано Доніцетті, щоб створити оперу "Любовний напій". Прем’єра відбулася на сцені міланського "Ла Скала" 12 травня 1832 року. Це був один з найяскравіших прижиттєвих творчих тріумфів молодого, на той час дуже щасливого і захмелілого від кохання композитора, який писав цю музику не тільки для театру, але й для коханої жінки Вірджинії. Протягом сезону вистава була показана 32 рази при постійно переповненому залі. А в 1837 році її з великим успіхом вперше було показано в Парижі. Розпочався світовий тріумф опери, який продовжується і дотепер.

Опера наповнена тонким гумором, душевними переживаннями і чутливістю. Саме тому вона часто з’являється на найвідоміших світових сценах як у своєму класичному, традиційному вигляді, так і в різноманітних сучасних інтерпретаціях. Взагалі музика Доніцетті давно вийшла за межі оперних постановок – вона звучить у багатьох кінофільмах (Люка Бесона, Вуді Аллена та інших режисерів).

Головні партії виконають: Зоя Рожок (Адіна), Ігор Борко (Неморіно), Олександр Бойко (Белькоре), Дмитро Агєєв (Дулькамара), Світлана Годлевська (Джанетта). Режисер-постановник Італо Нунціата (Італія), який, у рамках проекту співпраці з Італійським інститутом культури у Києві здійснив у Національній опері України постановки опер "Бал-маскарад" та "Макбет" Верді,"Манон Лєско" Пуччіні, "Попелюшка" Россіні.

9 листопада – опера "Наталка Полтавка" (Лисенко)

Опера Миколи Лисенка за однойменною п’єсою Івана Котляревського – це безцінна спадщина української музично-драматичної культури. Прем’єра нинішньої версії відбулася у липні 2012 року та була приурочена до 170-ї річниці від дня народження Лисенка. Це вже 9-та постановка "Наталки Полтавки" на сцені театру. Вперше ця опера була поставлена на київській сцені 1936 року.

В 2012 році головний режиссер театру Анатолій Солов’яненко у співдружності з композитором Мирославом Скориком запропонували свою редакцію твору, що було зумовлено бажанням зробити оперу ближчою слухачам, які виросли в епоху часового прискорення. Так, нова редакція "Наталки Полтавки" в першу чергу орієнтована на підростаюче покоління, а саме на школярів, які за програмою проходять цей твір. Нова версія дає можливість у яскравій музичній формі ознайомитися з народними традиціями, обрядами та піснями, що їх супроводжують, запальними народними танцями.

Головні партії виконують: Тамара Калінкіна (Наталка), Анжеліна Швачка (Горпина Терпилиха), Богдан Тарас (Виборний Макогоненко), Павло Приймак (Возний Тетерваковський) та інші.

20 листопада – опера "Дон Карлос" (Верді)

"Дон Карлос" – чудове зріле творіння великого майстра. Але ставиться ця опера не часто. Одна з причин – вона вимагає великого складу першокласних виконавців. Вперше на розсуд українського глядача опера "Дон Карлос" була представлена більш ніж 20 років тому, а у 2012 році в новому прочитанні знову повернулась на сцену Національної опери.

Постановку опери Верді "Дон Карлос", здійснену у 2012 році, можна вважати наймасштабнішою прем’єрою за всю історію Незалежності України, – зазначає головний режисер Національної опери, режисер-постановник вистави Анатолій Солов'яненко.– Під час роботи над цим визначним твором використовувалиcь найсучасніші технології і новітнє технічне обладнання.

Над втіленням вердіївської партитури працювали головний диригент театру Микола Дядюра та головний хормейстер Богдан Пліш. Для цієї постановки розроблені надзвичайні за своєю красою та складністю декорації та 420 костюмів, над якими працювала головний художник театру Марія Левитська.

Головні партії виконують: Андрій Романенко (Дон Карлос), Вікторія Ченська (Єлизавета Валуа), Михайло Киришев (маркіз Родріго ді Поза), Алла Позняк (Принцеса Еболі), Сергій Магера (Філіпп II, іспанський король), Тарас Штонда (Великий інквізитор), Богдан Тарас (Чернець), Ольга Матушенко (Тібо, паж Єлизавети), Лілія Гревцова (Ангел).

26 листопада – Вечір пам'яті жертв Голодоморів в Україні – "Реквієм" (Моцарт)

"Реквієм" Моцарта – драматична поема про людські страждання і незмінну віру в майбутнє. "Реквієм" сповнений справжньої людяності, сумної лірики, трагічного пафосу і належить до золотого фонду академічної музики. Це одна з найбільш відомих у світі скорботних мес, яка є останнім творінням геніального композитора.

У житті кожного народу і кожної держави є не тільки святкові і світлі дні, але і трагічні події. На жаль, український народ не став винятком, тому керівництвом Національної опери України було прийнято рішення ввести цей твір до репертуару театру з метою гідного вшанування пам'яті жертв Голодоморів, Героїв Небесної Сотні і загиблих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. Робота над втіленням твору проходила під керівництвом Миколи Дядюри та Богдана Пліша та прозвучить у виконанні Лілії Гревцової, Ірини Петрової, Ігоря Борка, Сергія Ковніра, хору та симфонічного оркестру театру, – зазначив Анатолій Солов’яненко.

Читайте також: Анатолій Солов'яненко: У Національній опері я завжди стоятиму на варті прекрасного!