Після падіння літака, на його фюзеляжі були помічені дивні сліди, ніби від куль. Експерт з авіації Костянтин Криволап розповів 24 Каналу, що, імовірно, спричинило катастрофу надійного борту Embraer-190.
До теми У Казахстані розбився літак з пасажирами, який летів з Баку в Грозний
Це не птахи
За однією з версій причиною падіння літака були важкі метеоумови поблизу Грозного, в аеропорту якого він не зміг приземлитися через туман. Водночас Embraer-190 було оснащено сучасними системами посадки, які дозволяли це зробити.
Криволап зазначив, що є різні норми посадки в складних метеоумовах, які відрізняються за дальністю та за висотою.
Може бути такий туман, що навіть при всіх автоматичних управліннях пілот має право ухвалити рішення піти з глісади (траєкторія польоту літака, по якій він знижується безпосередньо перед посадкою – 24 Канал) посадки і улетіти у бік,
– пояснив він.
Водночас 25 грудня Грозний атакували безпілотники. В місті пролунали 4 – 5 вибухів, і поблизу бази 2-го спецполку МВС імені Ахмата Кадирова впало кілька дронів. Як повідомила влада Чечні, всі безпілотники були збиті.
Я не виключаю, що було не зрозуміло, що там летить, і Embraer-190 переплутали з аеропрактом А-22 (надлегким літаком українського виробництва – 24 Канал). Вони почали по ньому стріляти, і літак піднявся і полетів в Актау, де є оснащений міжнародний аеропорт,
– наголосив експерт з авіації.
Він нагадав, що спочатку було невідомо, що на цьому літаку є ушкодження ніби від патронів різного калібру.
Було припущення, що літак впав через пошкодження, яке сталося, тому що нібито у двигуни залетіла зграя птахів. І буцімто саме птахи, мабуть, дзьобами завдали ушкодження фюзеляжу літака.
Однак Embraer-190 – надійний літак, який в експлуатації з 2004 року, і дуже велика кількість авіакомпаній його використовує. Також всі літаки проходять випробування на "птахостійкість" і двигунів, і кабіни екіпажу,
– підкреслив Криволап.
Після цієї авіатрощі має зібратися комісія, яка досліджуватиме причини падіння літака. Його могли конструювати та виробляти різні країни, належати він міг – третій, а катастрофа відбулась в четвертій.
"Серед цих країн немає Росії, тому що вона не розробляла і не виготовляла цей літак, їй не належить авіакомпанія, яка його експлуатувала. І коли буде створена така комісія, яку має ініціювати Казахстан, буде цікаво, що про цю авіатрощу буде говорити Росія", – зазначив Костянтин Криволап.
Що відомо про авіатрощу в Казахстані
- Поблизу Актау розбився літак Embraer-190 зі 69 пасажирами на борту. Літак виконував рейс із Баку і мав приземлитися в Грозному.
- Російські пабліки повідомляли, що літак міг змінити маршрут польоту через загрозу атаки безпілотників на Чечню. Крім того, була інформація, що Embraer-190 нібито передав аварійний сигнал через зіткнення зі зграєю птахів і порушення кермового управління.
- Станом на 19:44 за місцевим часом (16:44 за київським), відомо, що 38 пасажирів загинули. Також 29 осіб госпіталізовано, з них троє – діти. Усього вижили в авіатрощі 32 людини.