Для початку - розібратись, чия яма?
Тихіше їдеш - у прірві будеш. Київські водії неочікувано для себе почали опановувати правила екстремального водіння.
Олена оформлює протокол про ДТП на столичній вулиці Ливарській. Вона з чоловіком поверталась додому, коли її авто ледь не опинилося у триметровій ямі. Здалеку їй здалося, що це шматок нового асфальту, та в останній момент завдяки добрій реакції перешкоду встигла об'їхати. Пасажири в машині лише перелякалися, саме авто - поплатилося дисками та шинами. Моральну та матеріальну компенсацію його власники сподіваються отримати від відповідальних служб через суд.
Провалля посеред дороги, де завжди жвавий рух, сталося через зношеність магістральної тепломережі, роблять висновок у Київводоканалі. Капітального ремонту потребують не тільки дороги, а й комунікації під ними, зношеність яких сягає 70%, переконані комунальники.
У цьому випадку це пошкодження на сталевому трубопроводі - корозія металу. Був незначний витік води - підмило дорогу,
- пояснює начальник експлуатації водопроводів Оболонського району міста Києва Іван Хом'янок.
У Київавтодорі зазначають - за ями, які утворилися з вини Київводоканалу, вони не відповідають. Вибоїни, за які відповідає автодор - тільки на вулицях магістрального та районного значення, всі інші - на совісті ЖЕКІВ, ОСББ та управлінь житлово-комунальних господарств. Тож навіть за яму біля власної будівлі не беруться, оскільки територія перебуває на балансі іншого відомства.
Фактично яма виникла вчора чи сьогодні, досить швидко починає розростатися, на цій ділянці прибудинкової території проводились роботи із заміни інженерних комунікацій, водоканалу. Міняли трубу, бачите, ось старе покриття, ось нове. Вода підмиває і як наслідок - пішов провал,
- розповів заступник головного інженера корпорації "Київавтодор" Юрій Дорошенко.
Водії більшості великих українських міст у небезпеці
Підмиває практично у всьому Києві та в Україні загалом. "Чорні діри" на дорогах переслідують водіїв Одеси, Харкова, Житомира і цей перелік щотижня поповнюється... У Львові, на вулиці Пасічній, через зруйнований старий колектор посеред проїзної частини утворилася яма діаметром 1 метр і завглибшки 5 метрів. Висновок фахівців водоканалу аналогічний: зруйновано 3 метри колектора, через це стічні води вимили ґрунт з-під асфальту. Полагодити обіцяють лише до кінця наступного тижня.
“Це серйозний провал, тому що він обумовлений глибиною залягання колектора 5,5 метрів, відповідно пішло ґрунту багато в колектор. Нам ще після того, як ми ліквідуємо аварію, необхідно буде чистити його витягувати те все щоби колектор продовжував працювати у нормальному режимі”, - коментує начальник відділу каналізаційного господарства ЛКП "Львівводоканал" Володимир Васильченко.
50 мільярдів щорічно українці сплачують за ці послуги, це рівно стільки, скільки за мобільний зв'язок. Це колосальний ринок, який, на жаль, знаходиться у цьому стані, бо сюди не йде інвестор. Якби була можливість інвестору залучити мережі у концесію, Україна б отримала шалені кошти. Бо на повну модернізацію мереж потрібно як мінімум два бюджета України,
- пояснює голова Комітету енергетичної незалежності України Іван Надєїн.
В Укравтодорі традиційно наголошують на нестачі коштів, аби привести дороги до ладу. Проблему могли б вирішити приватні інвестори, але законодавство забороняє передавати їм дороги, які перебувають у комунальній власності. Тож водії мають бути готовими, що на будь-якому відрізку автошляхів може вибухнути черговий гейзер або просто під колесами провалиться асфальт.