Махінації у портах та російські зв’язки головного портового чиновника країни
Скільки грошей планують витратити чиновники на модернізацію портів через сумнівні конкурси та хто керує Адміністрацією портових крутіїв України.
Одна з улюблених іграшок колишнього "вічно легітимного" із золотим батоном – приватизація-приватизація-приватизація. Після того, як під цією вивіскою сотні енергетичних підприємств по всій країні або довели бо банкрутства, або продали за безцінь "вертикально інтегрованому холдингу", тільки Революція гідності завадила спритним донецьким "прихватизаторам" повторити це саме з морськими портами.
Для чистоти схеми чиновники придумали окрему структуру – Адміністрація морських портів України, яка і мала зайнятися модернізацією з подальшою приватизацією усіх портів країни. Змінилася влада, керівництво АМПУ очолив закордонний керівник, пройшло три роки, але корупційних схем у відомстві тільки більшає.
Читайте також: Ректори українських ВНЗ: чим вони живуть, скільки заробляють та чому так дивно поводяться
Про недолугість кадрової політики керівництва АМПУ ми чули від усіх експертів, яких опитували про результати піврічного керування відомством латиським фахівцем. "Незрозуміла людина" в Чорноморському порту – це Сергій Крижановський, проти якого в березні мітингували його ж підлеглі.
Профспілки забили на сполох, коли понад 100 мільйонів підприємства зависли у збанкрутілому "Платінум-банку", а фінансові показники порту пішли у мінус аж на 15 мільйонів лишень за перші два місяці 2017 року. У відповідь Крижановський спочатку намагався заборонити проведення мітингу "у зв’язку з ситуацією в зоні проведення АТО".
А це ще один порт Одещини – Південний, який став фігурантом найгучнішого корупційного скандалу минулого року. Його очолює Максим Широков. Ось він в 2012 шукав роботу "фінансового директора" і вже влітку 2013 став директором Адміністрації порту Южний.І без вагань ставив підписи під сумнівними контрактами на мільйони. Наприкінці грудня 2016 року Адміністрація порту Южний оголосила тендер на днопоглиблення на один мільярд гривень.
Читайте також: На гачку у Фірташа: як ОПЗ доводять до банкрутства
У фіналі тендеру голандську компанію "Ван Оорд" від торгів відсторонили, конкурс виграла "Ян де Нулл Україна" попри ціну на 100 мільйонів дорожче за конкурента. Після розголосу, тендер скасували. НАБУ провело обшуки в компанії, що перемогла, а сам тендер врешті виграла китайська компанія Harbour Engineering company Ltd. (CHEC).
Разом із двома іншими тендерами на днопоглиблення, які ретельно відслідковувала громадськість, чиста економія бюджету через скасування сумнівних тендерів та проведення нових склала майже 300 мільйонів гривень. Усі договори до та після скандалу затверджував директор Адміністрації порту Південний Максим Широков.
Грубим прорахунком організаторів оборудки стала зміна власників і керівництва компанії "Ян де Нул Україна" прямо напередодні тендеру. До складу засновників увійшли дві кіпрські компанії, а директором призначили Андрія Розова, колишнього помічника нардепа Сергія Фаєрмака – чинного депутата фракції "Народний фронт".
Як хитромудрі чиновники налагоджують систему колективної безвідповідальності задля колективного збагачення – дивіться у розслідуванні агентів "ЦРУ".