Маніпуляції з обсягами, "крадіжка" споживачів, відключення газу: чим облгази обурюють українців
Останніми тижнями Україною прокотилися акції протесту проти зловживань облгазів і підвищення тарифів на розподіл газу. Обурення людей зокрема переросло в мітинги під офісом постачальника та Оператора ГРМ у місті Лубни Полтавської області, а потім – у перекриття траси Київ-Харків – чи не найбільші акції протесту на тарифну тематику.
Очевидно, що громадське невдоволення послугами газовиків небезпідставне, повідомляє інформаційно-консультаційний центр ГазПравда.
До фахівців центру надходить все більше звернень від побутових споживачів газу, які мають намір змінити постачальника природного газу, проте стикаються із протидією колишніх постачальників, афілійованих з облгазами.
За даними ГазПравди, кричущими порушеннями новорічно-різдвяного періоду стали: присвоєння кількох ЕІС-кодів одному й тому ж споживачу, повернення споживача до попереднього постачальника без відома самого споживача, завищення обсягів споживання, а також – відключення домогосподарств від газопостачання з вигаданих причин просто посеред зими.
"Щоб отримати вигіднішу ціну на газ, люди почали змінювати постачальника, однак досить часто стикаються з протидією від попереднього постачальника, який уперто не хоче відпускати своїх клієнтів, шантажуючи їх відключенням газу, перевірками та донарахуванням додаткових обсягів споживання. Найбільш цинічно себе поводить Лубнигаз та його "дочка" ТД Лубнигаз. Саме тому ГазПравда допомагає споживачам готувати претензії та скарги споживачам, адже непокаране зло швидко зростає", – наголосила координаторка житлово-комунальних та енергетичних програм громадянської мережі "Опора" Тетяна Бойко.
Окрім того, група облгазів продовжує застосовувати так звані "температурні коефіцієнти" попри пряму заборону НКРЕКП. Не зважаючи на внесені зміни до Кодексу ГРМ та Типового договору розподілу природного газу від листопада 2020 року, в частині обліку спожитого газу виключно за показами лічильника (без врахування так званих "температурних" коефіцієнтів), Оператори ГРМ і далі продовжують їх застосовувати до побутових споживачів.
"До нашого центру надходить значна кількість звернень від громадян щодо алгоритму дій у таких випадках. Ми підготували шаблон скарги до НКРЕКП, який є у відкритому доступі на нашому сайті", – повідомляє ГазПравда (Скарга до НКРЕКП (щодо приведення до стандартних умов у 2020 році).
Нагадаємо, після запровадження ринку газу кожен споживач може самостійно вибрати собі постачальника, зокрема того, який запропонує найкращу ціну. Сьогодні на ринку представлено більше ніж 50 різних постачальників, їх ціна відрізняється на понад 3 гривні за кубометр.