Лідери нормандського формату свого часу утворили мінський майданчик як логістичний центр для проведення технічних перемовин. Про це Олексій Резніков розповів в ефірі програми "Про головне" на 24 каналі.

До теми Україна пропонуватиме "нормандській четвірці" модернізувати "Мінськ", – Резніков

"Мінськ" сам по собі нічого не вирішує. Він вирішує ті завдання, які йому ставлять лідери нормандського формату, наші партнери – Німеччина та Франція –, які взялися допомагати Україні", – пояснив він.

За його словами, саме міжнародні партнери є головним фактором стримування подальшої агресії з боку РФ.

Міністр зауважив, що "Мінськ" був написаний у 2014 році, і певні речі вже застаріли, починаючи від дат, які там вказані – це 2014-2015 рік. І також є багато деяких речей, які на сьогодні необхідно переглянути та удосконалити.

Наприклад, в пункті 4 чітко вказано, де проходить лінія розмежування. І вона визначена в постанові Верховної Ради про це. Але на сьогодні це не відповідає реаліям.

1700 квадратних кілометрів окуповані проксі РФ у невідповідності до пункту 4 комплексу заходів у Мінську,
– відзначив Олексій Резніков.

І додав, що "Мінськ" залишається безальтернативним майданчиком щодо реалізації тих домовленостей, які відбулися в 2014 році. Сьогодні так вважають і лідери нормандського формату. Про це була розмова в Парижі.

"Тому ми так само маємо виконувати ці домовленості, намагатися знайти порозуміння, припинити цю гібридну війну і отримати мир на Донбасі. Тому я тут не бачу протиріччя, його не існує", – зазначив міністр.

Що відомо про мінські угоди

Це узагальнювальний термін на позначення трьох спільних документів сторін-учасників врегулювання ситуації на Донбасі в нормандському форматі:

  • Мінський протокол;
  • Меморандум про виконання положень Протоколу;
  • Комплекс заходів щодо виконання Мінського протоколу.

Комплекс заходів щодо виконання Мінського протоколу передбачає:

  • Негайне та всеосяжне припинення вогню в окремих районах Донецької та Луганської областей України та його суворе виконання.
  • Відведення важких озброєнь обома сторонами на рівні відстані з метою створення зони безпеки.
  • Моніторинг з боку ОБСЄ режиму припинення вогню.
  • Відведення важкого озброєння із застосуванням всіх необхідних технічних систем.