Світова прем’єра опери відбулась на сцені міланського театру "Ла Скала" 9 березня 1842 року, і вже з першого показу її супроводжував успіх. На київській сцені виставу було поставлено в 1993 році, і вона була окрасою репертуару майже півтора десятиліття. Із "Набукко" київська трупа багато й успішно гастролювала на зарубіжних сценах. Втім, через те, що виконавці головних партій пішли зі сцени, а саме "на них", власне, й робилася попередня постановка, опера, на жаль, також передчасно припинила сценічне життя. Тож за нове прочитання драматичного сюжету й надзвичайно потужного музичного матеріалу взявся головний режисер театру Анатолій Солов’яненко.


Анатолій Солов'яненко керує репетицією

Опера "Набукко" була написана Верді як гімн національно-визвольного руху. Знаменитий хор "Vaрensiero" з третього акту тривалий час був гімном італійських революціонерів. Але я не хотів би теперішнє звертання до цієї опери пов’язувати з політикою. Насамперед, наша з головним диригентом театру Миколою Дядюрою увага до цієї музики пояснюється її естетичною цінністю та винятково прекрасними мелодіями, які заклав геніальний Верді,
– розповідає Солов’яненко.

У прем’єрній виставі партію головної героїні Абігайль виконає знаменита українка Людмила Монастирська, котра має сопрано з дивовижним тембром, великим діапазоном й неперевершеним нюансуванням голосу. Людмила задіяна в цій роли на найіменитіших оперних сценах світу. Її партнери в цій виставі в різних постановках – видатні оперні виконавці сучасності, серед яких – сам Пласідо Домінго (у спільній постановці Королевської Опери та "Ла Скала" в лондонському театрі "Ковент-Гарден" у 2013 році). Київська публіка раз і назавжди була підкорена голосом виконавиці, коли почула Монастирську у вердієвському репертуарі: Амелії в "Балі-маскараді", Аїди в однойменній опері, Леді Макбет у "Макбеті".


Людмила Монастирська

Крім Монастирської, партію Абігайль готують провідні солістки Національної опери Тетяна Анісімова, Оксана Крамарьова та Вікторія Ченська, яка вже виконувала її під управлінням видатного італійського диригента Ріккардо Муті.

Особливе місце в "Набукко" посідає хор, що супроводжує практично всі основні сцени. Недарма цю оперу називають "хоровою драмою". Над звучанням монументальних багатоголосних партитур працює головний хормейстер театру Богдан Пліш.

Національна опера традиційно славиться яскравим сценічним утіленням, декораціями й костюмами. Їх розробляє головний художник театру Марія Левитська.

Мені здається, що саме завдяки Марії Сергіївні нам вдалося знайти таке образне рішення вистави, яке не буде ускладнювати сприйняття дійсно непростого сюжету, натомість зробить його масштабним, яскравим і видовищним,
– ділиться деталями постановки Анатолій Солов’яненко.

Прем’єра опери Джузеппе Верді "Набукко" на сцені Національної опери України, без перебільшення, стане головною подією сезону.

Читайте також: Анатолій Солов'яненко: У Національній опері я завжди стоятиму на варті прекрасного!