Останнім часом відбувається дуже багато дорожньо-транспортних пригод, в деяких страждають люди, в інших – лише автівки. І здебільшого саме винуватці останніх, ніколи не несуть відповідальність, їм все це сходить з рук. Українцям страшно ходити вулицями, стояти на зупинці та навіть їхати на власному авто.
Читайте також: ДТП з українцями в Польщі: розслідування про горезвісну турагенцію "Аккорд-тур"
Наразі маємо в Україні таку ситуацію, шо кримінальна відповідальність для водіїв, що грубо порушили правила, наступає лише в тому випадку, коли у ДТП є жертви. Якщо ж їх немає, це адміністративка, штраф і позбавлення водійський прав на рік. Але тут винне не тільки законодавство, вся справа в тому, що нова реформована поліція не знає всіх своїх повноважень і не компетентна у деяких питаннях, а тим паче коли справа доходить до заповнення протоколів чи оформлення ДТП.
Така безкарність стає передумовою трагедії. Так це було в Одесі. Коли в субботу, 8 вересня, потужний БМВ пролетів перехрестя на червоне світло, врізався в "Шкоду" та на повній швидкості збив людей на зупинці громадського транспорту. Двоє загинули на місці, шестеро постраждали, один із них потрапив до реанімації.
Масштабна ДТП в Одесі
Водій БМВ 27-річний Олег Семиренко, одеський стрітрейсер, часто викладав в інтернет відео з хуліганськими витівками – то він дрифтує серед білого дня на трасі, то хизується на перегонах.
А в Києві 20 серпня на Дніпровській набережній чорний БМВ вистрибнув зі свого ряду вправо на випередження і врізався у припарковані на узбіччі автівки – ті розлетілися як кеглі. Швидкість в момент аварії нескладно порахувати. Машина здолала сімдесят метрів менш як за дві секунди.
ДТП на Дніпровській набережній
Немає експертизи – отже, немає й доказів. Правоохоронці виявилися безсилі, вони так і не змогли змусити водія BMW пройти огляд в нарколога. Натомість, кинулися захищати його від розлючених свідків.
Чому правоохоронці і стали на захист тих, кого повинні були затримати, знає колишній працівник Служби Безпеки України – Іван Ступак. Чоловік запевняє: поліцейські боялися зробити "невірний крок", бо за винуватцем ДТП можуть стояти впливові люди.
При великому бажанні у співробітника поліції є всі важелі, щоб впливати на ситуацію. Вони бачать, що дорога машина, дорогі аксесуари, зокрема телефон, годинник, і винуватець веде себе нахабно, тому вони підозрюють, що хтось за ними є: або якийсь чиновник "волохата рука" або достатній грошовий ресурс, який дозволить йому вирішити будь-яке питання,
– сказав Іван Ступак.
А за тиждень після цієї гучної аварії сталася схожа в передмісті Києва. 25 серпня 2018-го року чорний "Рендж Ровер" на луганських номерах на шаленій швидкості влетів у паркан та зім'яв припаркований за ним "Хюндай". Пощастило, жертв не було. За кермом автомобіля – п'яний чоловік, який ледь в'язав лика. Свідком повної бездіяльності поліції на місці ДТП стала редактор ЦРУ Тетяна Мартинюк.
ДТП з БМВ в Києві
"При великому бажанні у співробітника поліції є всі важелі, щоб впливати на ситуацію. Вони бачать, що дорога машина, дорогі аксесуари, зокрема телефон, годинник, і винуватець веде себе нахабно, тому вони підозрюють, що хтось за ними є: або якийсь чиновник «волохата рука» або достатній грошовий ресурс, який дозволить йому вирішити будь-яке питання", – сказав Іван Ступак.
Постаждалих нема, учасники ДТП між собою домовились – виходить, і поліцейським зайва паперова робота непотрібна. За кермом джипа був вагомий луганський бізнесмен – Олег Киященко, власник потужної транспортної компанії, що займається міжнародними перевезеннями. Свідки аварії обурені – поліція так і не взяла до уваги їхні свідчення на місці ДТП, водія не затримали, більше того - він ще й свідкам погрожував.
Читайте також: Яку велику гру під назвою "громадський транспорт" задумала маршрутна мафія
Відомий український юрист-кримінолог Ганна Маляр пояснює, що проблема не лише у законодавстві та невпевненості патрульних у своїх діях, віра людей теж не менш важливий чинник, якого у нової поліції вже немає.
В західних країнах ключовою оцінкою роботи суду і правоохоронних органів є якраз довіра громадян. Це як раз той тест їхньої роботи, який вони повинні пройти, не показники, що розкрито,
– сказала Ганна Маляр.
В українських реаліях, молоді поліцейські патрульні стикнулися з тим, що люди не ввічливо на них реагують, і знову це та критична ситуація, коли у поліції не має алгоритму: що робити у цій ситуації.