Схема проста: якщо митниця збирає податків поверх норми, половину цієї суми спрямовують на будівництво доріг. Приміром, в Одесі ремонтуватимуть напрямок Одеса-Рені. Цю дорогу вважають однією з найгірших у країні.
Навесні Укравтодор оцінив її ремонт у понад 2 мільярди гривень. Митниця потенційно щомісяця може виділяти кількасот мільйонів гривень.
Тим часом уже у липні Одеській митниці підвищили план надходжень до бюджету на 20%. Третину вантажів перевели на інші митниці. І наостанок установили нерівномірні ціни. Розмитнення на Одещині на третину дорожче, ніж, приміром, у сусідній Херсонщині.
Читайте також: Реформа "Укравтодору" від Пивоварського — це самопіар чиновників, — ЗМІ
Через все це про ремонт доріг можна лише мріяти, адже уже другий місяць підряд Одеська митниця – у збитку, скаржиться радник Губернатора Одещини Георгій Цхакай.
На Херсонській митниці є, наприклад, конкретний приклад – 97 центів, а в Одеській області попросили – 1, 2 долара. Це різниця на один контейнер, коли у людини, сім контейнерів, то звісно вона ніколи не вернеться в Одесу. І так сотні компаній ідуть із Одеси,
— зазначає Цхакай.
Реформи на митниці мають початися із заміни кадрів. У цьому переконані представники бізнес-асоціацій. Вони спільно закликають керівництво держави провести прозорий конкурс на заміщення посад у Державній фіскальній службі. Мовляв, лише це допоможе подолати корупцію у відомстві.
Сьогодні корупція на митниці – колосальна, каже заступник очільника ДФС Костянтин Лікарчук. Мовляв, близько третини надходжень розходиться по кишенях. А це – мільярди гривень у місяць.