Перезавантаження автопрому
Із уведенням спеціального мита на іномарки, автомобілі іноземного виробництва не подорожчають, заявляють в "Укравтопромі". Натомість, розцінюють таке рішення як перший крок до імпортозаміщення в автогалузі.
«Серйозних коливань щодо цін на авто не повинно відбутися», - запевнив президент Асоціації автовиробників України «Укравтопром» Михайло Резник. «Ми чітко дали сигнали усім учасникам автомобільного ринку, що рішення, ухвалене міжвідомчою комісієї по міжнародній торгівлі - зроблено на підставі серйозної аналітичної роботи матеріалів, що надали три вітчизняні автовиробники».
Україна - не перша держава, що вводить спецмита на імпортні автівки. Такі кроки робили також Китай, Росія, Бразилія, Мексика та США, стверджують в асоціації. Усе ж для ефективності прийнятих рішень треба визначитися із стратегією розвитку автопрому, щоб український ринок відкрити для інвесторів. За словами колишного президента General Motors-Європа Ніка Райлі «Україна має визначити стратегію, що призводила б до економічного зростання: автопром - основний у цьому, оскільки варто знати, що одне робоче місце у цій галузі дає 7-8 в інших дотичних, а коливання обмінного курсу на кінцеві ціни на авто можуть мати більший вплив, ніж уведення мита», - зауважив експерт.
На сьогодні більшість автомобілів на українському ринку - іноземного виробництва. Причиною цього в "Укравтопромі" називають легкий доступ для виробників на український ринок, через що зникають будь-які стимули для інвестування у виробництво в Україні.