Пасажири прямували на матч Ліги чемпіонів між донецьким “Шахтарем” та дортмундською “Боруссією”. Літак не долетів до злітно-посадкової смуги 2,5 км і здійснив жорстку посадку.

“Коли вже була оголошена посадка, літак почав іти на посадку, швидкість була велика, після цього літак почав кренити вліво. Я не можу пояснити, сталося зіткнення із землею, після чого літак розпороло, завдяки чому ми змогли вибратися назовні”, - згадує трагічні події пасажир літака Олег Ошека.

“Паніки як такої не було, тому що не зрозуміли, що це було. Це було секунд за 7, швидко відбулося”, - розповідає пасажир літака Дмитро Вербицький.

Постраждалі пасажири

Загалом у літаку перебувало близько півсотні пасажирів, 26-ти людям надали медичну допомогу та відправили на амбулаторне лікування, ще 9-х - госпіталізували.

“Переважають звичайно ж психотравми, тому ми залучили психотерапевтів до лікування хворих. Кілька людей потребують оперативного втручання у відстроченому порядку, тобто травма, яка не загрожує життю, але потребує лікування. Це буде зроблено, коли хворі вийдуть зі стану шоку”, - повідомив головний лікар Донецької обласної травматологічної лікарні Володимир Климовицький.

Усю ніч в аеропорту "Донецьк" працював штаб з ліквідації наслідків аварії.

“Сьогодні будуть зняті чорні скриньки літака, ми приступимо до роз шифровки, буде працювати комісія, яка повідомить про причини аварії”, - каже віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул.

Версії аварії

“За попередніми даними, літак зачепив метеовишку висотою 10 м лівим крилом, правим крилом зачепив землю, потім зачепив землю правою лопастю двигуна, після чого перелетів через доріжку, після чого впав на землю и розколовся”, - розповів прокурор Донецької області Володимир Вишинський.

Згідно з попередніми висновками комісії з розслідування причин авіакатастрофи, технічний стан літака був задовільним.

Технічний стан літака був задовільним

“Літак 73-го року випуску, але вже перевірено, дозволи, вага, технічне обслуговування, все, говорять авіатори, він проходив, тобто ніяких технічних проблем з літаком не було. Він проходив всі потрібні регламентні роботи в термін”, - повідомив віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул.

Загалом же слідство відпрацьовуватиме 4 версії катастрофи - правильність дій екіпажу і наземних служб, технічний стан літака та наземних приладів, що гарантують безпеку польоту. Своєю чергою командир екіпажу причиною катастрофи вважає погодні умови.

“Туман, низька хмарність. Було прийнято рішення виходити на другий круг. До визначеної висоти, до певного моменту прийняття рішення. Далі прийняли рішення йти за метеоумовами, несприятливими для посадки. Туман сильний, погано було видно. Взагалі нічого не було видно. З двигунами все було в порядку”, - говорить командир повітряного судна Сергій Мелашенко.

5 незареєстрованих пасажирів

Точна кількість пасажирів - ще одна загадка цього рейсу.

“За попередніми даними, 5 пасажирів з тієї чи іншої причини не били зареєстровані”, - повідомив прокурор Донецької області Володимир Вишинський.

Щоб встановити кількість "зайців", слідство вивчає відеореєстрацію перед польотом. Наявність нелегальних пасажирів наштовхнуло слідство на ще одну версію.

“Відпрацьовується версія щодо терористичного акту. Ми повинні всі версії перевіряти. У тому числі і цю версію. Тому що у нас дані, що не всі пасажири були зареєстровані”, - пояснює заступник Генерального прокурора України Віктор Войцишен.

“2 співробітника слідчого відділу Донецького управління були включені в слідчу групу і саме вони відпрацьовують версію з можливим перебуванням на борту предметів, які не повинні там бути, вибухонебезпечних речовин і механізмів”, - каже заступник голови Служби безпеки України Володимир Породько.

Згодом правоохоронці також з’ясували, що метеовежа, яку зачепив літак під час падіння, не могла спричинити катастрофу. Крім того, аналіз крові засвідчив, що члени екіпажу АН-24 були тверезими. Відтак, допоки фахівці опрацьовують дані чорних скриньок та чекають результатів з півсотні експертиз, приватну компанію "Південні авіалінії" позбавили права на польоти.