Підсумок тижня: Податкова закликала партії офіційно працевлаштовувати агітаторів

26 серпня 2012, 16:01
Читать новость на русском

Плата за агітацію. Податкова закликала партії офіційно влаштовувати на роботу своїх тимчасових працівників – персонал виборчих штабів та агітаторів.

Попередження податківців не лякають

“Згідно з оперативними даними, у діяльності політичних організацій під час виборчої кампанії є розповсюдженою практика наймання робітників без офіційного працевлаштування та виплата заробітної плати "в конвертах", що є порушенням податкового та трудового законодавства. Крім того, це підвищує небезпеку того, що працівники можуть залишитися без обіцяних грошей по завершенню виборів. Тому ДПСУ рекомендує всім потенційним або діючим агітаторам, координаторам,спостерігачам, іншим фахівцям вимагати від осередків політичних партій та штабів кандидатів у народні депутати підписання цивільно-правового договору чи трудової угоди” – йдеться у повідомленні прес-служби ДПС України

Водночас, податкова обіцяє тримати на контролі виконання вимог трудового законодавства політиками. Та їх попередження податківців не лякають – мовляв, стоять в агітаційних наметах чи роздають партійні газети на вулиці безкоштовно.

Всі ці люди працюють на громадських засадах, тому що звідки це платити? Це партійні лідери, які хочуть змінити країну”,
– каже заступник голови Партії регіонів Сергій Тігіпко.

“Значна частина людей – у нас – вона працює безкоштовно – це неможливо оформити, це неможливо проконтролювати”, – додає кандидат у депутати від Об'єднаної опозиції "Батьківщина" Володимир Яворівський.

“У нас переважно – це наші симпатики як-то кажуть політичні”, – розповів перший заступник голови КПУ Адам Мартинюк.

Ціна політичної симпатії

Скільки коштує така політична симпатія розповідають самі агітатори. Впродовж 12-годинного робочого дня вони розповсюджують понад півтисячі партійних газет і роблять це зовсім не з ідейних міркувань. Але про трудову чи будь-яку іншу офіційну угоду їхні політичні роботодавці навіть не згадують.

Графік роботи з восьмої до восьмої – 100 гривень за день. Оплата відбувається по суботах, тобто не в конвертах, а так – на руки. Договір ніякий не заключали,
– розповів один із агітаторів.

У Податковій пояснити, яким чином служба контролюватиме виконання трудового законодавства політичними силами відмовились. Натомість, один з колишнії керівників штабу Партії регіонів Тарас Чорновіл вважає це взагалі неможливим. Мовляв, у партій завжди існували 2 виборчі штаби – публічний та тіньовий. Останній займається усім, що пов"язано із порушуєннями закону.

“Податкова може ну найбільше – десь оперативно вставивши підставною особою свою людину десь в агітаторів, які набираються, зафіксувати з технічними засобами, що дуже важко, те, як в тому штабі виплачують людям якусь зарплату в конвертах. Ну от зафіксують вони тих 50 гривень – воно не тягне на жодну відповідальність. Ну, ЦВК, можливо, винесе попередження – так це не є підставою для зняття з балотування”, – розповів заступник керівника виборчого штабу Партії регіонів (2005-2006рр.) Тарас Чорновіл.

Офіційний тираж рекламної продукції занижують

Кошти від оподаткування партії також приховують, занижуючи офіційний тираж рекламної продукції, переконує Чорновіл. Один з прикладів – агітаційні сітілайти. Фаворити перегонів їх начебто надрукували не більше двох сотень. У той час, як лише на декількох столичних вулицях їх значно більше. Реальних сум, витрачених на вибори, українці не дізнаються навіть після офіційних звітів партій Центрвиборчкому, – каже один з колишніх керівників "Нашої України" Олег Рибачук.

Практично кожна політична сила має реальне фінансування – це тіньове і має те, яке уважно слідкує, щоб цифрки збігалися. Вони створюють формальний публічний бюджет, в той бюджет вписують ті витрати, які можуть вписати – все інше іде тіньовим способом,
– каже заступник керівника штабу блоку "Наша Україна" (2004-2005рр.) Олег Рибачук.

Зазначимо, Комітет виборців України оцінює витрати лише мажоритарників на цьогорічні парламентські вибори у понад мільярд доларів. Проведення ж якісної виборчої кампанії однієї партії, залежно від її активності, оцінюють від 30 до 70 мільйонів доларів. Для порівняння, за офіційними даними ЦВК на останніх парламентських виборах, що відбулися у 2007 році, всі партії разом витратили менше 600 мільйонів гривень, або, за тогочасним курсом, трохи більше 100 мільйонів доларів.