Метод "соцмереж та розваг" сколихнув і українську цьогорічну кампанію. Брудні намети та тонни макулатури у поштових скриньках змінила агітація в Instagram, Facebook, YouTube та Telegram.

Читайте також: Перемога Зеленського на виборах: чого слід очікувати від нього як президента України

Свого часу Джон Кенеді створив прецедент у передвиборчій кампанії, влаштувавши теледебати. 11 років тому Барак Обама став президентом завдяки інтернету. Розгойдав цей човен Дональд Трамп у 2016 році. Консервативний політичний піар перейшов в іншу площину.

Вперше в Україні активно почали використовувати такий, коли зрозуміли, що таким чином можна доносити повідомлення до вузьких прошарків населення. Політики недооцінили соціальну мережу Instagram, бо там люди з якими можна працювати та в чомусь їх переконати. У Facebook аудиторія, яка є більш консервативна з точки зору своїх політичних поглядів,
– керівник комунікаційного digital-агентства Максим Саваневський.

Добре спрацював і YouTube. Але от вірусні відео, Telegram-розсилки та стікери ніяк не вплинули на електорат. Деколи навіть лякали прихильників Порошенка молодіжним сленгом.

Стікери від Порошенка
Стікери від Порошенка

Ціль штабів – емоції. Поки один кандидат слідував звичним для України методом – нагнітання через стандартні та нові канали комунікації. Інший завдяки рокам досвіду створення розважального контенту та роботи з аудиторією випередив його у цій гонитві.

У Порошенка важка кампанія. Велика кількість агресії, а також спроба налякати виборця: Путін, депресія, безвихідь. Усе це не дуже привертає увагу виборця. У Зеленського така легка весняна кампанія. Його штаб зробив одну правильну річ, коли знеособив свою кампанію,
– політтехнолог Борис Тизенгаузен.

Люди втікали з Facebook від новин, які їх оточують з негативним контекстом, в Instagram. А там їх чекали красиві ролики Зеленського, – керівник комунікаційного digital-агентства Максим Саваневський.

Зеленський
Скрін з відео Зеленського

Трохи балів чинний президент зміг заробити шляхом викликів на дебати. Там він став ближчим до людей, чого так не вистачало його кампанії, запевняють експерти.

Читайте також: Хто привітав Володимира Зеленського з перемогою у президентських виборах

Події цієї передвиборчої кампанії нагадують сценарій серіалу-антиутопії "Чорне дзеркало". В одному з епізодів кандидатом у депутати балотували анімованого ведмедика, якого озвучує комік. У його кампанії грубі жарти і знущання, але саме це забезпечує йому високі рейтинги.