Бренди, об'єднані цінностями: студія INAKSHI architects здобула відзнаку від Yves Rocher
Спільний проєкт українських компаній INAKSHI architects та Raw: materials lab отримав відзнаку від бренду Yves Rocher у рамках премії "Створено жінками – 2025". Ініціатива, яка допомагає зробити масштабний крок до відновлення зв'язку людини з природою, вразила своєю інноваційністю та планетоцентричністю.
Відвертий діалог про цінності – must have для великих світових брендів. Однією з ключових тем сьогодні є дбайливе ставлення до довкілля: green is a new black. Однак французький бренд рослинної косметики Yves Rocher випередив тенденції та вже понад 65 років демонструє, що комерційний успіх і захист планети можуть йти пліч-о-пліч, розповідає 24 Канал.
Зауважте Заспокоює та дозволяє заземлитись: Yves Rocher запустив подкаст-медитації "Звуки природи"
У межах всеукраїнської премії "Створено жінками – 2025" – ініціативі Франко-української торгово-промислової палати, що вже сьомий рік поспіль підтримує українських підприємиць, просуваючи гендерну рівність та сталий розвиток – Yves Rocher відзначив інноваційну розробку команд Raw: materials lab та INAKSHI architects, яка створює біорозкладні матеріали з природної сировини.
Анна Запталова, генеральна директорка Yves Rocher Україна та Олена Довгополова, співзасновниця RAW: materials lab та INAKSHI architects / Фото, надане 24 Каналу
Бренди об'єднав абсолютний метч цінностей. Зокрема, готовність нести відповідальність за свою взаємодію з природою та активно працювати заради повернення людства до філософії планетоцентричності. Її головною метою є враховувати голос не лише людини, але турбуватися про Планету, з урахуванням інтересів усієї екосистеми. Детальніше про це – у матеріалі.
Екофілософія, що змінює світ
Сьогодні Yves Rocher – це вже не просто косметика. Бренд демонструє, як бізнес може поєднувати комерційний успіх із турботою про природу. Основні пріоритети компанії – екологічна відповідальність, захист біорізноманіття та популяризація усвідомленого ставлення до краси. Це відображається в усіх діях компанії.
- 95% продукції Yves Rocher виготовляють у Франції на заводах, сертифікованих як "Заповідники біорізноманіття".
- Рослини для косметичних продуктів вирощують у Бретані (Франція) на власних органічних полях – без пестицидів і ГМО, відповідно до принципів агроекології.
- 93% інгредієнтів, які використовує бренд, мають натуральне походження (до 2030 року цей показник становитиме 96%).
- Від 1989 року Yves Rocher не тестує продукцію на тваринах (таке рішення ухвалили за 15 років до законодавчої вимоги).
- Від 2020 року всі флакони для косметики виготовляють зі 100% переробленого пластику.
- Рефіли – значно екологічніші за стандартні засоби: їхнє виробництво потребує до 80% менше пластику. Частина рефілів виготовляється з пластику, зібраного на узбережжях океанів, буквально перетворюючи сміття на ресурс.
- Відповідно до програми бренду "Act Beautiful" ("Краса в діях"), вже до 2030 року викиди вуглецю прагнуть скоротити на 50%, а частку переробленого пластику в пакованні довести до 100%.
- У рамках програми Recycling in store можна принести порожні флакони, туби чи баночки від засобів бренду до одного з бутиків, звідки їх передадуть на переробку спеціалізованим партнерам, які дотримуються сучасних екологічних стандартів.
- У межах програми Plant for Life у 45 країнах світу висадили понад 125 мільйонів дерев. З них 700 тисяч – в Україні. Зокрема, на територіях, які сильно постраждали від катастрофи на ЧАЕС.
Дерева висадили у 45 країнах, зокрема, в Україні / Фото, надане 24 Каналу
Анна Запталова – CEO Yves Rocher Україна – розповіла, що у 2019 році бренд отримав статус Mission-driven company ("компанії з місією") відповідно до французького законодавства.
Yves Rocher офіційно взяв на себе зобов'язання приділяти однакову увагу соціальному та екологічному впливу власної діяльності, поряд з економічними результатами. Місія компанії сформульована чітко – "Reconnect People to nature" ("Відновити зв'язок людини та природи"). Цей стратегічний крок визначив подальший напрямок розвитку бренду в контексті сталого підприємництва та підвищення прозорості,
– наголосила Анна.
Цінності бренду Yves Rocher органічно поєднуються з ідеєю розвитку жіночого лідерства.
"Підтримка жінок закладена в ДНК бренду. Для нас це не просто визнання їхніх досягнень, а внесок у майбутнє – можливість змінювати світ, робити суспільство більш відкритим, соціально відповідальним та екологічно свідомим", – поділилася Анна Запталова.
Тож участь бренду у всеукраїнській премії "Створено жінками" – це логічне продовження його глобальної місії. Підприємиці, які сьогодні ведуть бізнес в Україні, є справжніми героїнями. Анна зауважила, що підтримка їхніх проєктів – не просто визнання, а внесок у майбутнє та реальна можливість змінити світ.
У 2025 році з 435 конкурсних заявок відзнаку отримав проєкт "Українські біорозкладні інноваційні матеріали" від команд RAW: materials lab та INAKSHI architects. Вони створюють 100% біорозкладні композитні матеріали на основі технічних конопель. Прогнозують, що вони можуть повністю замінити шкідливі для довкілля листові матеріали, як-от МДФ, ДСП чи OSB.
Олена Довгополова, співзасновниця RAW: materials lab та INAKSHI architects та Олена Вдовиченко, співзасновниця RAW: materials lab / Фото, надане 24 Каналу
"Ми побачили повне ціннісне співпадіння: від етичного вирощування інгредієнтів і відповідального виробництва, що не шкодить природі, до бізнес-моделі, яка позитивно впливає на споживача, не створюючи економічного тиску. Саме тому нам було важливо підтримати цей проєкт – як такий, що резонує з філософією бренду та його місією – Reconnect people to nature", – розповіла Анна Запталова.
INAKSHI architects разом з RAW: materials lab створюють не просто інноваційні матеріали, а цілісну екосистему бізнесів, що розвиває коноплярство в Україні.
"Їхні біорозкладні матеріали мають потенціал трансформувати правила у сфері екодизайну майбутнього, дозволяючи людині залишатися в контакті з природою, не покидаючи свою оселю. Ми переконані, що саме такими мають бути бізнеси нового покоління – ті, що дбають про довготривалу рівновагу й дозволяють залишити планету у спадок нашим нащадкам щонайменше такою, якою ми її отримали", – наголосила Анна Запталова.
Біорозкладні матеріали можуть трансформувати екодизайн / Фото, надане 24 Каналу
Планетоцентричний підхід
Олена Довгополова – архітекторка та співзасновниця RAW: materials lab й INAKSHI architects – наголосила, що все почалося з цінностей та бажання діяти.
"Ідея створити архітектурну студію виникла ще у 2012 році у Донецьку. У 2014-му я перебралася на Сумщину, колеги роз'їхалися по світу. Саме ті події вплинули на переоцінку цінностей. Хотілося робити продукт, який би спонукав людей думати", – поділилася Олена.
Тож в компанії комплексно дбають про екосистему. Архітектура сьогодення і майбутнього має бути планетоцентричною та створювати комфортні умови для всіх: людей, тварин, птахів, комах. Вкрай важливо, аби люди вмикалися у процеси та усвідомлювали наслідки своїх активностей. Бізнесам потрібно пояснити алгоритм дій, як зробити свої проєкти свідомими. Настав час брати на себе відповідальність.
"Якщо більше архітекторів застосовуватимуть до своїх проєктів філософію планетоцентричності, а не лише людиноцентричності, автоматично вмикатиметься турбота не тільки про людей, але й про інших учасників процесів на землі", – пояснила Олена.
В основі всього має бути планетоцентричність / Фото, надане 24 Каналу
В Yves Rocher наголосили, що планетоцентричний підхід Олени Довгополової та її колег відгукується та надихає їх. Людина є частиною планети, а отже, мовиться про турботу про наш загальний дім.
"Людина – не над природою, а її частина. Тож мовиться не лише про комфорт і потреби людей, але й про турботу про Планету, з урахуванням інтересів усієї екосистеми. Адже ми є частиною Планети, і від того, як ми ставимось до свого дому – як турбуємося, використовуємо ресурси – залежить якість життя нашого та майбутніх поколінь", – зауважила Анна.
Ще понад 65 років тому засновник бренду Ів Роше чітко висловив цю думку: "Ми повинні залишити Планету нашим дітям в тому ж стані, в якому отримали її від наших батьків".
Ів Роше, засновник компанії Yves Rocher / Фото, надане 24 Каналу
Сьогодні ці слова сприймаються вже не лише як заклик, а як дороговказ для всіх.
"Сучасне покоління стоїть перед ще амбітнішою метою – не просто зберегти довкілля, а й поліпшити його стан, передавши дітям культуру свідомого ставлення до природи", – наголосила Анна.
Українське відкриття – світове надбання
Технічні коноплі обрали як оптимальну сировину. До слова, вони є свідченням, наскільки масштабні відкриття роблять українці. За словами Олени, що абсолютно всі технічні коноплі у світі – похідні з Сумщини, там сорт винайшли місцеві агрономи.
Вона також розповіла, що ідея використання цієї сировини виникла в ході роботи.
"Під час проєктування освітніх і громадських просторів на українському ринку було дуже важко знайти класні екологічні меблі. І як альтернатива в голову прийшла конопляна сировина, тому що це та сама целюлоза", – наголосила Олена.
INAKSHI architects спільно з RAW: materials lab розробили унікальну технологію створення біорозкладних композитних матеріалів у замкнутому виробничому циклі – від селекції рослин до виготовлення інноваційних продуктів. До речі, технічні коноплі, які використовують у виробництві, поглинають вуглець у чотири рази ефективніше за дерева. Як наповнювач застосовують залишки з текстильних виробництв – буквально сміття перетворюється на ресурс. Окрім того, партнери команди сконструювали 3D-принтер, здатний друкувати архітектурні форми з конопляного бетону, який наразі проходить тестування.
Українське відкриття стало надбанням світу / Фото, надане 24 Каналу
В Yves Rocher наголошують, що проєкт поєднав екологічну відповідальність і технологічну сміливість. Це – справді масштабний крок до будівельної галузі майбутнього.
"INAKSHI architects знайшли формат етичної взаємодії з природою, використовуючи швидкорослі природні матеріали. Ці матеріали повністю екологічні, і людина, торкаючись їх всередині оселі, відчуває зв'язок з природою – той самий зв'язок, який ми намагаємось відновити", – зауважила керівниця Yves Rocher Україна.
Тож французький бренд та українські компанії демонструють, як бізнес може поєднувати успішну комерційну діяльність із турботою про довкілля. Їхній приклад мотивує шукати нові способи зменшення екологічного сліду задля збереження планети для наступних поколінь.