Про це домовилися міністр інфраструктури України та міністр транспорту та комунікацій Білорусі під час спільної зустрічі, повідомляє пресслужба Мінінфраструктури.

До теми: Білорусь може отримати вихід до Чорного моря через Україну у 2020 році

Відзначимо, що з другої половини 2020 року стартують перші перевезення внутрішнім водним транспортом з Білорусі до Чорного моря.

Для реалізації цього проєкту в Україні будуть проводити роботи з днопоглиблення на річках, зокрема на Дніпрі. Це має призвести до зростання обсягів вантажоперевезень Дніпром. Окрім того, в уряді очікують на ухвалення законів про внутрішній водний транспорт.

Ідею об'єднання водних шляхів від Чорного до Балтійського моря висловлював також Олексій Гончарук.

Раніше в уряді повідомляли, що реформа внутрішньо водного транспорту та залізниці здатна забезпечити пришвидшення зростання економіки України на 3% ВВП щороку. Також там запропонували відмовитися від річкового та інших зборів, щоб стимулювати розвиток цієї галузі.

Як планують розвивати туризм за допомогою річкового транспорту

За словами міністра інфраструктури Владислава Криклія, з початком навігації на Дніпрі та Прип'яті розпочнуться роботи з черпання та доведення до суднохідних глибин. Крім цього, Україна та Білорусь планують запустити спільний туристичний річковий маршрут – Київ-Мозир-Київ.

Тут планують використати судно "Світанок", що належить держпідприємству "Адміністрація річкових портів". Готовність судна до виходу у рейс планується на кінець квітня 2020 року.

Що відомо про судноплавство на Дніпрі? Тема вантажного сполучення Дніпром неодноразово обговорювалася на різних рівнях під час українсько-білоруських контактів. Восени 2017 року керівники Гомельської та Херсонської областей підписали трьохсторонній меморандум про співпрацю і партнерство з метою реалізації проекту з відновлення судноплавства по Дніпру.

Ідея проєкту полягала в тому, щоб завантажувати на території Білорусі судна змішаного класу, що зможуть доставляти вантажі через Чорне море до країн Європи, Азії та Африки. Такому судну не будуть потрібні додаткові перевалочні пункти у морських портах, що істотно знижує вартість доставки.

У Білорусі планували побудувати порт "річка-море" на глибоководній ділянці Дніпра у районі села Нижні Жари Брагінського району, що знаходиться практично на кордоні з Україною. Передбачалося і поглиблення фарватеру річки на ділянці між портом і Київським водосховищем.