“Бойкотувати і не приймати ймовірний вихід імперського підручника з історії України; масово і категорично відмовлятися від вивчення у школі мови-окупанта — російської; активно здійснювати національне виховання через знакові націєцентричні факти нашої історії у супротиві до відновлюваної совєцько-московської ідеології. До таких дій закликає відозва Всеукраїнського об‘єднання "Свобода“, спричинена цілеспрямованим нищенням української гуманітарної складової освіти. Аби не дати зробити з української молоді слухняних московських рабів та яничарів, "Свобода“ закликає освітян, студентів, школярів та їхніх батьків усіма прийнятними методами боронити духовну незалежність, без якої вся інша незалежність – примарна”, – йде мова у цій відозві.
Згідно із відозвою, “з огляду на колоніяльну та холуйську ідеологію теперішньої влади, зокрема совєцько-рабський світогляд міністра освіти та науки Дмитра Табачника", українці отримали найбільшу загрозу для суверенітету.
Зменшення прохідного балу з української мови під час вступу, скасування іспиту з української мови при завершенні бакалаврату, перехід на навчання іноземців з державної мови на мову ворожої держави – російську, ймовірне запровадження мови-окупанта як предмету в середні школи, запровадження асиміляторського конкурсу вивчення російської мови “Лукомор'я” – все це свідчить про оголошену всередині країни війну з мовою титульної нації – УКРАЇНСЬКОЮ, – звертаються свободівці.
У політсилі переконані, що елементом руйнації самодостатнього національного світогляду та його входження у світовий контекст є перетворення шкільного курсу зарубіжної літератури у курс російської літератури, "що сповна має переорієнтувати українських школярів на російські духовні цінності та моделі поведінки".
Отож, свободівці закликають, "усіма прийнятними методами боронити нашу духовну незалежність, без якої вся інша незалежність примарна". Серед цих методів ВО "Свобода" називає:
— бойкотувати і не приймати ймовірний вихід імперського підручника з історії України через принципове навчання лише за теперішніми підручниками;
— організовувати гуртки вивчення історії української державности та спецкурси “Лідери нації”, “Українські перемоги”, “Українська військова історія” тощо.
— пам’ятаючи про чорний для української освіти 1938 рік, коли російська мова стала обов’язковим предметом, і 1958 рік, коли можна було відмовитися від вивчення української мови, — тепер масово і категорично відмовлятися від вивчення у школі мови-окупанта — російської як подальшого надійного засобу асиміляції українців;
— активно здійснювати національне виховання через знакові націєцентричні факти нашої історії у супротиві до відновлюваної совєцько-московської ідеології, а відтак залучати молодь до активної політичної боротьби і протистояння з теперішнім реваншистським режимом;
— повсякчас найрізноманітнішими формами та методами демонструвати свою українськість.
Нагадаємо, згідно із наказом Міністра освіти і науки, молоді та спорту України Дмитра Табачника, в Україні відбудеться Всеукраїнський учнівський конкурс з російської мови "Лукомор’я" для учнів 2-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів.
А невдовзі з програми зовнішнього незалежного оцінювання з історії України вилучили прізвища ОУНівців Степана Бандери та Романа Шухевича, а також низки відомих шістдесятників.
За словами керівника Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти Лариси Середяк, там немає "Сверстюка, Алли Горської, Івашка, Драча, Лук’яненка, Світличного – великої когорти шістдесятників, які зароджували дисидентський рух; залишився тільки Василь Симоненко"