Звісно, все індивідуально. Та щоб допомогти визначитися тим, хто вагається з купівлею повнопривідного кросовера, Техно 24 розповідає про переваги, які відкриває перед водіями саме цей різновид трансмісії.

Не пропустіть Це має бути у кожному авто: добірка автомобільних ґаджетів

Розбиратися будемо на прикладі кросовера SUZUKI S-CROSS, повнопривідна запатентована система якого дозволяє підлаштовуватися до будь-якого покриття під колесами. Та перш як перейти до можливостей цього універсального авто, варто розібратись, що ж таке повний привід та для чого він потрібен.

Повний привід: що про нього варто знати

Повний привід (позначається як 4WD, AWD, 4х4, AllGrip) – це коли в автомобілі від двигуна через трансмісію передається обертальний момент не на одну вісь (передню або задню), а на обидві.

Також існують різні нюанси роботи повного приводу:

  • блокування міжосьових та міжколісних диференціалів,
  • можливість вмикання пониженої передачі для руху на низьких швидкостях,
  • електронні системи (спуску з гори, стабілізації в поворотах чи при русі з причепом тощо).

У кожного виробника ці системи працюють по-різному. Найбільш сучасні з них мають автоматичні алгоритми залежно від типу покриття. Наприклад, в SUZUKI S-CROSS водій може вибрати кілька режимів руху, які будуть доречними в кожній дорожній ситуації.

Кросовер

В SUZUKI S-CROSS водій може вибрати кілька режимів руху / Фото Авто 24

Які режими руху є в SUZUKI S-CROSS

Стандартний режим Auto створений для звичайних умов водіння. В ньому автомобіль рухається переважно на передньому приводі, а режим 4WD активується лише у випадку пробуксовки передніх коліс. Цей режим найкраще підходить для руху дорогами з твердим покриттям, у тому числі в погану погоду – в рясний дощ чи зливу. Також він вважається оптимальним для легкого бездоріжжя – грунтових доріг чи виїзду з узбіч.

Кросовер

Режим Auto – для звичайних умов водіння / Фото Авто 24

Режим Sport активує “гострішу” реакцію дросельної заслінки для динамічнішого прискорення й покращує ефективність проходження поворотів, розподіляючи частину крутного моменту на задню вісь.

Кросовер

Режим Sport покращує ефективність проходження поворотів / Фото Авто 24

В такому режимі можна впевнено рухатись на гірських дорогах з великою кількістю поворотів або при необхідності частих обгонів, навіть коли покриття дороги вологе.

Водночас активація режиму Snow забезпечує кращу стабільність та зчеплення під час ожеледиці. Тож морозна погода та слизьке покриття не будуть перешкодою для поїздок.

Кросовер

Режим Snow забезпечує кращу стабільність взимку / Фото Авто 24

А от режим Lock забезпечує рівномірний розподіл крутного моменту між осями (50/50), щоб упоратись з особливо важким брудом, глибоким снігом чи піском. Система автоматично перемикається в Snow, якщо автомобіль рухається зі швидкістю понад 60 км/год.

Кросовер

Режими повного приводу обираються біля важеля коробки передач та показуються на панелі приладів / Фото Авто 24

Як бачите, повний привід додає впевненості та безпеки на дорогах з різним покриттям, у різну погоду та в будь-яку пору року. Тому при можливості краще вибрати авто з усіма ведучими колесами.

Однак більшість легкових автомобілів ніколи не виїжджають на бездоріжжя, а якщо взимку погана погода, сильна заметіль чи ожеледь на дорозі, то їх власники не вирушають у дорогу. Для таких водіїв монопривідне авто, навіть в кузові кросовер, буде оптимальним варіантом.

А найбільша перевага моноприводного авто перед 4х4 – у його доступності. Ціна SUZUKI S-CROSS в однаковій комплектації GLX з повним та моноприводом відрізняється на 73 тисячі гривень, тобто на $1,8 тисячі. Але з іншого боку - SUZUKI S-CROSS можливо придбати навіть у базовій комплектації GL з повним приводом та АКПП, що на сьогодні на ринку є найдоступнішою пропозицією за повнопривідне авто з АКПП.

Кросовер SUZUKI
Якщо ви плануєте виїжджати на пікніки, краще вибрати авто з повним приводом / Фото Авто 24

Окрім того, власник монопривідної версії в процесі експлуатації економитиме на пальному. Так, витрата пального для S-CROSS з повним приводом у місті становить 7,9 літра на 100 кілометрів, а з переднім – 7,6 літра. Така ж різниця зберігається і для інших режимів руху – змішаного та заміського. Тому витрати на монопривідний автомобіль будуть нижчими як при купівлі, так і при подальшому володінні.

Дивіться також П'ять вагомих переваг кросоверів перед легковими авто

Тож більше не потрібно обирати між економією та впевненістю на дорозі у будь-якій ситуації. Адже SUZUKI S-CROSS дозволяє насолоджуватися кермуванням без компромісів.