Кремнієва проблема

Цікаво: Нова технологія дозволить блискавично швидко заряджати смартфони

Під час зарядки звичайної літій-іонної батареї іони літію не викликають ніяких хімічних змін в графітовому аноді. Інша справа – кремній: в поєднанні з літієм він утворює силіцид літію, об'ємний сплав.

Багато компаній намагаються обійти цю проблему, налаштувавши мікроструктуру кремнієвих шарів або частинок. Цим зайняті Sila Nanotechnologies, Enovix, XNRGI. Всі вони починають з газоподібної чи рідкої форми і намагаються виростити досконалий матеріал для анода.

Інший шлях

Стартап Advano з Нового Орлеана застосовує зворотний підхід. Його суть – у виробництві кремнієвих часток – не бездоганних, але досить якісних і при цьому в великих обсягах. Потім матеріал зменшують в розмірі. Процес виходить не такий контрольований, зате нескінченно масштабований, повідомляє Spectrum.

Масштаб – важливий параметр у виробництві матеріалів, а технологія Advano вже дозволяє виробляти тонну продукції в рік.

Після завершення будівництва фабрики обсяги підвищаться в десять разів, і засновники стверджують, що готові видавати тисячі тонн продукції. Цього має вистачити на 5 ГВт*г батарей.

Сировина, яку використовує Advano, це вуглецева матриця з мікронними частинками кремнію всередині. Під дією хімічних речовин волокна карбіду кремнію починають рости з кожної частки, створюючи щось на кшталт пуху на поверхні, який забезпечує механічний захист.


Формування карбіду кремнію

Такий порошок можна наносити на графітовий анод будь-якої концентрації. Чим вона вища, тим вище буде місткість.

Як це можна застосувати

Виробникам батарей потрібні різні співвідношення місткості, терміну служби і безпеки, і все це може забезпечити матеріал Advano. Наприклад, якщо потрібно, щоб акумулятор тримав 1000 циклів заряду і розряду, не вимагаючи охолодження, кремній може становити до 15% анода. Але іноді потрібно всього 250 циклів, тоді можна додати до 70% кремнію і більше.

Більше новин, що стосуються подій зі світу технологій, ґаджетів, штучного інтелекту, а також космосу читайте у розділі Техно