Багатьох водіїв з невеликим стажем дещо лякає маневрування в тісних дворах та паркування в обмеженому просторі. Однак сучасні автомобілі мають низку систем, які суттєво полегшують цю процедуру. Техно 24 знає, як їх правильно використовувати.

Читайте також Ціна vs якість: як обрати авто, яке прослужить максимально довго

Існує три способи постановки автомобіля на стоянку: паралельно дорозі, перпендикулярно їй та під кутом. Найчастіше на спосіб стоянки вказує розмітка (синя або біла) або таблички 7.6.1 - 7.6.6 "спосіб стоянки" під знаками 5.42, 5.43 "місце стоянки". В цьому випадку все просто – залишити машину треба саме так, як вказано на табличці.

А от на паркінгах та дворових стоянках все трохи складніше. Там діють не лише правила дорожнього руху з розміткою, але й місцеві звичаї, за порушення яких жителі можуть покарати автовласника.

Найважче поставити на стоянку автомобіль на підземному паркінгу, де щільно поставлені машини, багато колон та стовпчиків / Фото Auto24

Основні правила паркування

На більшість стоянок легше заїжджати заднім ходом, а виїжджати – переднім. На це є кілька причин. По-перше, будь-яке авто заднім ходом більш маневрене, адже коли змінюють напрямок руху передні колеса, машина повертає на більший кут.

По-друге, виїжджати потім легше саме передом, бо варто буде лише впевнитись, що не зачіпаєш машини поруч. При виїзді кормою перевіряти безпечність маневру набагато важче.

Третя причина – як не дивно, але огляд при русі назад у водія кращий, ніж при паркуванні передом. Адже водій не бачить передніх габаритів машини, а лише покладається на відчуття. Натомість якщо на сучасному авто є камера та датчики паркування, то водій контролює габарити набагато краще.

Технології допомагають запаркуватись

Наприклад, в усіх комплектаціях SUZUKI Vitara Hybrid встановлені камера заднього виду та система попередження про рух в поперечному напрямку RCTA. Завдяки камері можна не лише детально роздивитись навколишні об’єкти, які не видно у дзеркала заднього виду. Спеціальні траєкторні лінії покажуть, куди поміститься авто. На додаток, при повороті керма лінії підказують, куди прямує машина.

Завдяки лініям на дисплеї видно, куди поміститься автомобіль / Фото Auto24

Система RCTA світловим та звуковим сигналом повідомить водія, що при русі заднім ходом на дорозі є перешкоди. Вона "бачить" це завдяки ультразвуковим датчикам, і попередить значно швидше, аніж водій побачить іншу машину у дзеркало чи через вікно. Ця система дозволить уникнути аварії, а може й зберегти життя.

Датчики "бачать" автомобілі, яку рухаються перпендикулярно вашому, раніше за водія / Фото SUZUKI

Ультразвукові сенсори в передньому та задньому бамперах виявляють перешкоди поблизу автомобіля з усіх боків. Про них вони попереджають водія звуковим сигналом та графічними підказками на дисплеї мультимедійної системи.

У комплектації GLX на SUZUKI Vitara встановлені по 4 датчики паркування спереду і ззаду / Фото Auto24

Звичайно, повністю покладатись на електроніку не варто. Під час маневрів потрібно дивитись у дзеркала заднього виду (салонне і бокові), вивчити габарити своєї машини. А головне – впевненість приходить із досвідом. Тому відточувати навички паркування потрібно спочатку на порожньому майданчику з розміткою, потім – з перешкодами, лише після цього – в реальних умовах.

Тренуватись азам паркування потрібно спочатку на пустому майданчику / Фото Auto24

Досвід показує, що за кілька місяців проб та помилок водій вже не боїться паркуватись, а через рік робить це легко і невимушено.