У матеріалі Техно 24 розповідаємо, які опції справді полегшують керування та роблять подорож комфортною й безпечною.

Читайте також Вибираємо авто: які характеристики потрібно врахувати

Безпека та комфорт в сучасних авто

Якщо говорити про комфорт, то важливо в першу чергу звернути увагу на зручність посадки. Недарма нині існує мода на кросовери, адже саме в них сидіти набагато зручніше, ніж у легковиках, та й виходити-заходити – теж.

Наступний елемент перевірки комфорту – сидіння. Перед купівлею авто в них треба обов'язково посидіти – як мінімум в автосалоні, а ще краще – на тест-драйві, причому посидіти як на передніх сидіннях, так і на сидіннях другого ряду (в деяких машинах є навіть третій, але він точно буде тісним).

У більшості сучасних авто на передніх кріслах зручно, а от другий ряд може бути не таким комфортним. Водночас у кросоверах посадка більш зручна та висока, бо забезпечує кращу оглядовість. А додаткові підлокітники забезпечують комфорт під час тривалої подорожі, щоб руки не "висіли в повітрі".

Перед купівлею авто варто перевірити, наскільки зручні в ньому сидіння / Фото SUZUKI

Вибір оббивки сидінь – справа смаку кожного. Як правило, в базових комплектаціях сидіння з тканини, а в дорожчих – шкіряні. Наприклад, в SUZUKI S-CROSS базова комплектація GL має крісла з тканини, а у топовій GLX – комбінована шкіра та екошкіра. Останні варіанти повинні мати підігрів, а ще краще і підігрів, і вентиляцію, адже шкіряна оббивка швидко нагріється на сонці або охолоне на морозі.

Клімат-контроль дозволяє виставити комфортну температуру в салоні та, на відміну від механічного кондиціонера, забути про постійне її регулювання. Зручно, коли клімат-контроль має власну систему керування, а не інтегровану в екран мультимедійки. В цьому випадку можна швидко і "наосліп" підкоригувати бажаний клімат, швидко ввімкнути рекуперацію чи обдув вітрового скла.

Двозонний клімат-контроль, як у SUZUKI S-CROSS в комплектації GLX, дозволяє регулювати бажану температуру в різних частинах салону авто – для водія і переднього пасажира окремо. Це вирішує проблему, коли один з них любить прохолоду, а інший постійно мерзне.

У SUZUKI S-CROSS клімат-контроль має власну систему керування / Фото SUZUKI

Круїз-контроль дозволяє водію розслабитись за кермом під час дальньої дороги. Водій встановлює бажану швидкість та знімає ноги з педалей, при цьому автомобіль буде самостійно продовжувати рух, підтримуючи задану швидкість. Ця функція корисна на дорогах, де немає жвавого трафіку.

Системи допомоги при паркуванні дуже важливі в сучасному авто, адже двори щільно заставлені транспортом, на деяких вуличках без допомоги асистентів буде досить важко запаркуватись, особливо водіям-початківцям. Паркувальні системи складаються з ультразвукових сенсорів (парктроніків) та камер. Сенсори можуть бути вмонтовані або лише в задньому, або і в задньому, і в передньому бамперах.

Значно полегшують процес паркування відеокамери. Якщо в автомобілі одна камера заднього огляду, то вона дає змогу роздивитись, що відбувається позаду машини. Особливо нижче бампера, адже вид з жодного з дзеркал заднього огляду цього не покаже.

У SUZUKI S-CROSS в комплектації GLX з дев’ятидюймовим дисплеєм передбачена система з чотирьох камер (передньої, задньої та двох бокових), яка забезпечує огляд на 360 градусів. Завдяки цьому можна побачити машину нібито зверху, щоб було видно, що знаходиться біля кожного краю авто та кожного з коліс.

SUZUKI S-CROSS в комплектації GLX з дев'ятидюймовим дисплеєм мають система з чотирьох камер / Фото SUZUKI

Також існує 3D-режим, який допомагає роздивитись обстановку навколо для безпечного старту або під час паркування.

Якість освітлення – важливий критерій для руху вночі. Найбільш ефективними на сьогодні є LED-лампи. Вони дають потужний білий світловий потік, який добре освітлює дорогу та не сліпить зустрічний транспорт. А ще світлодіодні лампи довговічні, бо майже ніколи не перегорають і споживають мало енергії, тобто не "посадять" акумулятор при довгому використанні без працюючого двигуна машини.

Ще один обов’язковий атрибут сучасного авто – денні ходові вогні (ДХО). Згідно з новими правилами дорожнього руху, за містом протягом всього року цілодобово під час руху автомобілі мають позначати себе або ближнім світлом, або ДХО. У SUZUKI це стандартна опція для будь-яких комплектацій, тож вмикати чи вимикати їх не потрібно ніколи – вони завжди світять, коли двигун працює.

З SUZUKI S-CROSS комфортно подорожувати на великі відстані / Фото SUZUKI

Мультимедійна система в сучасному авто – це вже must have навіть для найбільш бюджетних брендів. Однак справді зручно, коли вони мають змогу під'єднатись до смартфонів за допомогою протоколів Apple CarPlay або Android Auto.

У SUZUKI S-CROSS смартфони Apple "конектяться" навіть без допомоги дротів – як тільки водій потрапляє у салон та вмикає запалювання, мультимедійка одразу розпізнає його смартфон та активує на екрані ті ж програми, що й у телефоні. Для власників Android доведеться з’єднати його дротом, але при цьому смартфон буде ще й заряджатись.

Мультимедійна система в SUZUKI S-CROSS / Фото SUZUKI

Система контролю тиску в шинах дуже важлива для безпеки людей, які знаходяться в машині. Адже якщо колесо втратить герметичність, це може призвести до втрати контролю над керуванням. А високі автомобілі при раптовому розриві покришки можуть навіть перевернутись. Система моніторингу тиску у шинах допоможе завчасно запобігти такому розвитку подій – при зниженні тиску у покришці авто миттєво попередить водія про небезпеку. А якщо колеса спускають поступово, це можна виявити при щоденному чек-апі.

Розетки та USB-роз'єми. Смартфони зараз є у кожного, тож потреба в їх зарядці виникає часто, коли пасажири сідають у салон машини. Тому наявність USB-роз’єму в сучасному авто – необхідність, як і звичайних розеток типу "підкурювач".

Повний привід. Нерідко люди вважають, що повний привід потрібен лише взимку або на бездоріжжі. Однак, крім підвищеної прохідності, система 4WD забезпечує підвищений комфорт та безпеку руху навіть на асфальті, в умовах поганої погоди з рясними опадами та/або слизького покриття під колесами. Це особливо важливо для невпевнених водіїв з недостатнім досвідом.

Також існує помилкова думка, що експлуатація повнопривідного авто пов'язана зі збільшеною витратою пального. Але сучасні системи повного приводу в звичайних дорожніх умовах працюють у режимі 2WD і використовують другу вісь виключно у випадку необхідності.

Наприклад, SUZUKI S-CROSS з повним приводом має кілька режимів руху – автоматичний, спортивний, зимовий та примусового увімкнення обох осей. Сьогодні небагато кросоверів на ринку обладнані повним приводом, а з можливістю ручного вмикання – взагалі одиниці. Але саме такі автомобілі проїдуть там, де інші просто застрягнуть. До речі, в Suzuki S-CROSS повний привід доступний навіть у базовій комплектації. Хоча досвідчені водії, які хочуть зекономити, можуть обрати і монопривод.

В Suzuki S-CROSS повний привід доступний навіть у базовій комплектації / Фото SUZUKI

Отже, вибір автомобіля – процес індивідуальний. Але дуже непогано, коли виробник надає споживачеві варіанти. Повний чи передній привід, коробка «механіка» чи автомат, тканинні чи шкіряні сидіння, одна камера чи можливість бачити всю машину зверху. Залежно від потреб можна вибрати свій варіант, який підійде саме вам.