Заборона смартфонів у навчальних закладах, яка охопила вже понад десяток американських штатів, породила нову тенденцію серед підлітків. Замість інтернет-пристроїв вони масово дістають із шаф і горищ старі гаджети – від iPod і MP3-плеєрів до CD-програвачів та касетних Walkman. Про це повідомляє 24 Канал із посилання на The New York Times.

Дивіться також 10 продуктів Apple, які ми очікуємо побачити вже найближчим часом

Чому школярі повернулися до старих плеєрів?

У Нью-Гемпширі 17-річний Себастьян Вол підготувався до правил заздалегідь – купив на літо iPod п’ятого покоління, завантажив музику Pink Floyd і Rage Against the Machine та виявив, що він не єдиний. У школі він побачив однокласників із CD-плеєрами й навіть касетниками. За його словами, такі пристрої стали "останнім порятунком" для тих, хто не уявляє день без музики.

У Нью-Йорку минулого тижня запровадили наймасштабнішу в країні повну заборону на телефони протягом усього навчального дня. У відповідь учні почали масово приносити MP3-плеєри – знайдені вдома чи куплені онлайн. У школі міста Фестус (Міссурі) вже в перший тиждень помітили несподівані гаджети – від iPod Shuffle до Sony Discman. Технічний директор округу Джош Бауман згадав, як один школяр із гордістю показував мамин iPod Nano з піснями Адель. Але наприкінці тижня директор школи розіслав лист із проханням залишати MP3-плеєри вдома.

Правила різняться залежно від округу: у школі Себастьяна забороняють лише пристрої з доступом до інтернету, тож його iPod дозволили. У Міссурі ж iPod офіційно під забороною ще з 2008 року. Як пояснює Бауман, головне питання для адміністрації – чи відволікає гаджет учня.

Ретро-пристрої викликали хвилю ностальгії серед дорослих. 51-річний Майк Ґівенс пригадав, як слухав Walkman у автобусі, але мусив залишати його в шафці на час уроків. Він нині продає відновлені iPod на eBay і зазначає, що саме підлітки спричинили літній стрибок продажів – 68 пристроїв за тиждень проти 22 торік.

Учні кажуть, що музика допомагає їм зосередитися.

16-річний Елайджа Бейрон з Ітаки придбав недорогий MP3-плеєр, аби слухати саундтреки під час самопідготовки. Його мама пожартувала, що слово "олдскул" у вустах сина змушує її почуватися старою. У Х'юстоні старшокласниця Адалай Ноласко користується маминим MP3-плеєром і вважає його менш відволікаючим, ніж смартфон, хоч завантаження музики видалося їй "дуже заплутаним".

А деякі пішли ще далі. 16-річний Купер Кері з Нью-Гемпширу вирішив слухати касети свого батька та замовив на Amazon касетний плеєр. Разом вони навіть згадували старі лайфхаки – як підмотати касету олівцем.

Попри технічні складнощі, учні вважають ці пристрої хорошим компромісом: музика з ними доступна, але немає спокуси зануритися у соцмережі чи ігри.

Як навчальні заклади мають підлаштовуватись під нові технології?

Втім, iPod та касетні плеєри не є найбільшою проблемою для навчальних закладів США та й всього світу. Набагато серйознішою загрозою навчанню є ШІ.

ШІ-інструменти швидко увійшли в освіту, і тепер викладачі стикаються з дилемою: де проходить межа між корисною допомогою й академічною нечесністю. У різних школах і вишах правила відрізняються, що створює плутанину як для студентів, так і для викладачів.

Тож, Університети поступово формують власні політики користування ШІ. Наприклад, UC Berkeley радить викладачам чітко прописувати в силабусі (документ, що описує навчальну дисципліну та слугує "угодою" між викладачем і студентом, окреслюючи мету, завдання, структуру, вимоги та критерії оцінки курсу), коли AI дозволено, а коли заборонено користуватись. А у Carnegie Mellon навіть створили спеціальний комітет, який допомагає узгодити правила. Там уже зросла кількість випадків порушень, але часто студенти навіть не усвідомлювали, що роблять щось неправильно – як-от у випадку з перекладом через DeepL, де алгоритм змінив текст більше, ніж очікувалось.