Телевізійна окупація: Кремль почав "замилювати" очі кримчанам

6 березня 2014, 23:14
Читать новость на русском

Озброєні люди в Криму вимикають мовлення українських телеканалів та території Автономії. Російський державний телеканал "Росія 24" веде пропагандистське мовлення на ефірних частотах "Чорноморської телерадіокомпанії".


Російська пропаганда замість українських телеканалів

"Ця дія є незаконною, оскільки дозвіл на використання частот видається Українським державним центром радіочастот", - пояснює в.о. президента "Чорноморська ТРК" Людмила Журавльова.

Представники кримського радіопередавального центру пояснили, що їх змусили вимкнути "Чорноморку" з ефіру із застосуванням сили.

Не дозволено в Криму вже і висловлюватися проти війни. На жінок, які вийшли з плакатами "Ми за мир" напали агресивні люди, що називають себе "самообороною Криму".

Відключили в Криму і мовлення українських телеканалів "1+1" та "5 каналу". Замість «1+1» кримчани тепер насолоджуються програмами "Росії 1", а замість новин 5-го вимушені споживати пропаганду "Росії 24".


Інформаційний простір Криму захопили силовики

Контроль над інформаційним простором Криму був втрачений ще 28 лютого, оскільки озброєні бойовики захопили державне підприємство "Концерн радіомовлення, радіозв'язку і телебачення". Контроль над територією утримують озброєні бойовики.

Щоправда, президент Російської Федерації Володимир Путін та Міністр оборони Росії Сергій Шойгу заперечують присутність російських військ на території суверенної держави.

Російські державні телеканали, для яких терористи в Криму незаконним шляхом добилися монопольного мовлення, ведуть справжню війну в інформаційному полі. Українські підрозділи ВМС не зраджували присяги, але картинка на російському ТБ інакша.


Технології Кремля

Експерт з інформаційних війн Георгій Почепцов відзначає, що основними методами таких кампаній є спотворення фактів, висвітлення лише зручних з них і замовчування всіх інших. В Росії ж інформаційні операції ведуться давно і системно.

"Інформаційна кампанія розрахована взагалі то на якісь конкретні терміни. Раптовий початок і раптовий кінець є характеристикою. Досить серйозна системність є характеристикою. Коли все – і новини і ток-шоу і аналітичні програми – іде під одним кутом зору. Коли задіяні майже ті самі експерти практично. Система не витримує додавання нових. І вона практично працює з тими же обличчями. В організації пропагандистських інформаційних кампаній задіяні керівники держаних ЗМІ. Заходи плануються на тиждень. В населення, яке поділяє політичний світогляд уряду, пропагандистські інтерпретації стають особистими переконанням", - розповів професор, експерт з інформаційних операцій Георгій Почепцов.

"Російська пропаганда вже давно розпалює ненависть. Наслідком цього є відчуття сили у більшості населення, статистика злочинів на базі ненависті: терористичні акти, бійки між кавказьким населенням і етнічно російським населенням чи російськими фашистами в Москві. Їх просто неймовірно. Набираєш картиночку "неофашизм в Росії" і ми отримаєм неймовірну кількість побитих, закатованих, вбитих", - каже соціальний психолог Ганна Довбах.

Неодноразово вже викривали брехню російських мовників щодо ситуації в Україні, але спростувань ще жодних не було. Декілька телеканалів показали сюжет про нібито біженців з України на територію Росії. Але на екрані ми бачимо українсько-польський кордон Шегині у Львівські області. Йдеться, що українці масово тікають до Росії, чому через Польщу - не пояснюється.

“Ніяких біженців немає. Ті пункти збору біженців з тими фотографіями, які розгорнуті на території Російської Федерації, вони пусті! На кордоні біженців немає”, - розповів перший заступник Голови Державної прикордонної служби України Павло Шишолін.

Для отримання пропагандистської телекартинки активно використовується проросійське політичне гастролерство. Наприклад, на мітингу на підтримку Криму та східної України у Новочеркаську виступила відома в Україні "гастролерка", яку бачили в різних ролях на проросійських мітингах у Харкові, Севастополі та Києві.

Соціальний психолог Михайло Найдьонов каже, що люди зазвичай не перевіряють інформацію, не шукають першоджерел, а просто сприймають те, що їм дають.

"Одним з прийомів є метод підміни правди неправдою. Звичайно, ми можемо узнати, тільки маючи можливість співставлення. В чом, що називається, економічний смисл цього прийому, в тому, що кількість людей, які будуть застосовувати порівняння не є велика. Таким чином брехня, в даному смислі слова є економічно вигідною", - вважає соціальний психолог Михайло Найдьонов.

На одному з відео було зафіксовано, як журналіста Сергія Рульова б'ють на київському Антимайдані в Маріїнському парку. Хлопці не зважають на те, що він представляється людиною коменданта Антимайдану Олександра Зінченка, а поряд стоїть їхній командир на прізвисько Топаз. Рульов на антимайданівців не образився і вже побитий розповідає російському телеканалу НТВ, що був скривджений на Майдані.


Боротьба з кремлівською пропагандою

“Немає сили у пропаганди проти жарту, проти сміху. Висміяти пропагандиста – це єдине, що ми можемо в принципі зробити”, - соціальний психолог Ганна Довбах.

Одесит Олександр Мельник саме так і зробив. І під впливом сюжетів російських телеканалів пішов шукати "бандерівців" на вулицях рідного міста.

Дмитро Кисельов - рупор російської пропаганди викрив, що популярний ролик, в якому киянка Юлія Марушевська розповідає світу про протест на Майдані є витвором американських політтехнологів.

"Я не знаю, до чого тут Ларрі Даймонд і хто такий Ларрі Даймонд, мені складно коментувати політ фантазії Кисельова журналістської команди каналу "Росія 24". Насправді, Юля є моєю дружиною, я її знаю більше шести років..Вона всього-на-всього вирішила скористатися своїми знаннями іноземної мови, аби привернути увагу світової громадськості до подій в Україні", - розповів комерційний директор Телеканалу "24" Маркіян Проців.

"Те, що це знято не в Україні – це неправда. Це було знято на вулиці Грушевського. До цього відео Ларі Даймонд не має жодного стосунку. Я не відчуваю великого щастя від того, що воно стало популярним. Тому що я розумію, що за цю популярність заплачено майже сотнею життів. Тому що не моє відео і не я особисто привернула увагу. Привернув увагу меседж і ця трагедія, яка трапилась в Україні", - сказала героїня ролику Юлія Марушевська.

Відеозвернення переглянули понад 7,5 мільйонів користувачів інтернету в усьому світі. Юлія Марушевська написала текст та вирішила зафільмувати ролик після того, як стало відомо про перших загиблих на вулиці Грушевського. Створили відео її друзі - фотограф Грем Мітчел та режисер-документаліст Бен Мозес. Саме в цьому Дмитро Кисельов побачив змову західних політтехнологів. До слова, сам він в дев`яностих роках жорстко засудив би свою сьогоднішню діяльність.

Маніпулювати інформацією неможливо у групах до 150 осіб, - кажуть соціальні психологи. Коли всі, як на долоні, обман не діє, а от великі групи приречені на залежність від пропаганди. Єдиний спосіб зрозуміти, правду тобі говорять, чи брехню, - особисто побувати на місці події. Або вислухати всі точки зору.