Три міфи щодо нових правил дорожнього руху: роз'яснення МВС
Керівник головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій розповів про три головні міфи, які виникають при обговоренні новацій від МВС при прийнятті правок в Правила дорожнього руху України.
За словами Владислава Криклія, українцям потрібно визначитись, чи вони хочуть швидко їздити, чи жити в безпечній країні ? За його словами, вибір очевидний і неминучий. Особливо при жахливій статистиці "дорожньої війни", яка забирає вчетверо більше життів наших громадян, аніж зона АТО.
В п’ятницю на засіданні Кабміну з ініціативи Арсенія Авакова було підтримано ряд важливих новацій, що мають значно покращити стан безпеки дорожнього руху.
Читайте також: Аваков хоче суттєво змінити правила видачі водійських прав
Проте одразу почали лунати звинувачення та критика відносно деяких новацій, які Владислав Криклій роз’яснив водіям на своїй сторінці у Фейсбук:
Міф 1. Тепер за відсутнє водійське посвідчення буде штраф більший за 3 мінімальні зарплати – 10 200 грн. Реальність: штраф накладається на особу, котра не МАЄ ПРАВА керувати або позбавлена права керування ТЗ. Тобто якщо громадянин, який не пройшов навчання і не отримав права керувати, вирішив сісти за кермо – він буде нести саме таку відповідальність. В той же час забуте вдома водійське посвідчення потягне за собою ті 425 грн. штрафу, що і раніше.
Міф 2. Всім доведеться їздити не більше 50 км/г. Реальність: у разі прийняття відповідної законодавчої ініціативи таке обмеження буде базовим для міст, в той же час для окремих дорожніх артерій (великі чотирьохрядні проспекти, тощо) можуть бути збільшені обмеження. При цьому для вулиць насичених школами, пішохідними переходами – навіть зменшені. Також не варто забувати про поріг толерантності перевищення швидкості, - на сьогодні це до 20 км/год. І навіть у разі зниження порогу толерантності до 10 км/год. можна буде рухатися зі швидкістю до 60 км/г (50+10).
Міф 3. Поліція неправильно готує адмінматеріли і суди відмовляють в їх розгляді. Реальність: статистика замість слів. Понад 500 п'яних водіїв (потенційних вбивць) не понесли відповідальність, оскільки до них судами були застосовані норми ст.21 та 22 КУпАП "передача матеріалів про адмінправопорушення на розгляд громадської організації або трудового колективу" та "звільнення від відповідальності при малозначності порушення". Ці статті у правках до КуАП пропонують заборонити використовувати по відношенню до водіїв, що керували транспортним засобом у стані сп’яніння, а термін розгляду адмінматеріалів збільшити до 1 року (щоб судам однозначно вистачало часу на їх розгляд).
Нагадаємо, що третина патрульних авто у Києві потребує ремонту.