Три європейські мрії української ДАІ
Українська Державтоінспекція прагне створити комфортні умови для українців на дорогах та покращити якість своєї роботи. Саме тому ДАІ вводить нові форми розрахунків, створює номерні знаки з європейським дизайном та популяризує європротоколи.
Про ці та інші плани поділився з журналістами головний даішник країни, голова департаменту ДАІ МВС України Анатолій Сіренко.
Номери з “європейською” смужкою
У березні Україна випустить нові номерні знаки для автомобілів. Зовнішній вигляд залишиться стандартним, тільки в лівій частині з’явиться блакитна “європейська” смужка замість жовто-блакитної. Як пояснив головний даішник, ці номери не будуть “європейського зразка”, як напередодні писали деякі ЗМІ. Номери просто по дизайну стануть більш схожі на європейські.
Номерні знаки, не залежно скільки часу вони перебувають на автомобілі – рік, п’ять, десять, – вони будуть дійсні весь час. Це не примусова заміна знаків. Хто бажатиме - може замінити. Хто не хоче, їздитиме на старих і вони будуть дійсними,
– повідомив Сіренко.
За його словами, нові номерні знаки вводяться, бо нещодавно ДАІ стало розповсюджувачем державних номерів, отримало на них патент та виключило всі “негативні елементи” зі схеми їх виготовлення.
Для порівняння, ціна номерного знака з січня 2008 року по квітень 2009 року складала – 225 грн, з квітня 2009 по грудень 2014 року – 135 грн. Однак восени 2014 року виробники почали жалітися, що вартість металевих пластин, які закупляють у Польщі, зросла через валютні коливання, і потрібно підвищити ціни до 189 грн 90 коп. В результаті вартість номерних знаків з Нового року стала 147 грн 96 коп.
Вартість номерів, які будуть видавати з весни, повернеться до 135 гривень і буде сталою. Точну дату введення нових знаків в ДАІ не називають: “Поки не видамо старі”. Але зазначають, що це точно буде в березні.
В майбутньому планується установити в центрах надання послуг (МРЕО) комплекси з виготовлення номерних знаків. І українці зможуть самостійно вибирати номери.
Випуск нових номерних знаків заключався в питанні ціни, а не політики,
– підкреслив Сіренко.
Він зазначив, коли Україна стане асоційованим членом ЄС, то і теперішні номери, і нові, які введуть з березня, будуть дійсними як в Європі, так і у світі.
Однак, під кінець розмови чиновник зізнався, що ДАІ все ж таки запатентувала номери з "європейськими зірочками". Однак ця ідея — на далеке майбутнє і про їхнє виготовлення найближчим часом не йдеться.
Електронний друг даішника
Ще одним ноу-хау в український державтоінспекції стане електронний термінал, за допомогою якого порушники зможуть оплачувати свій штраф. Перед Новим роком на кожен регіон виділили аж по два термінали, і для місцевих даішників провели тренінг, як ними користуватись. Дніпропетровським та київським інспекторам пощастило трохи більше – в грудні їм видали 12 та 15 терміналів відповідно.
Однак в кінці січня — на початку лютого ДАІ планує забезпечити електронними терміналами дорожніх інспекторів в усіх областях України. Щоправда, яку саме кількість планують видати, скільки на це витратять коштів та який відсоток комісії “з’їдатиме” даішний термінал, не повідомили.
Це не є примусовою сплатою штрафу. Усі учасники дорожнього руху матимуть право приймати рішення чи платити штрафи на місці, чи через банківські установи. Термінали призначені для сплати штрафу і нічого іншого,
- повідомив Сіренко.
У ДАІ відзначають, що водії схильно ставляться до цього нововведення. Такими послугами скористались близько 3 тисяч водіїв по всій Україні.
Сіренко зазначив, що перед інспекторами не встановили норму по кількості сплачених через термінал штрафів: “В країні йде боротьба з корупцією”. І зазначив, що нові обов’язки інспектори виконують безоплатно.
В майбутньому ДАІ планує створити електронну плату за штрафи, а також електронну плату за реєстрацію транспортних засобів.
Європротоколи для народу
В Україні практика європротоколів майже не працює. Однак ДАІ планує підвищити його популярність серед учасників дорожньо-транспортних пригод.
За данними Державтоінспекції, водії можуть самостійно оформляти 60% аварій без втручання ДАІ через європротоколи. І вже після цього звертатись до страхових фірм за відшкодуванням. Потрібні лише умови – збитки складають менше 25 тисяч грн і немає потерпілих. Однак цією можливістю користується менше 7%.
Для того, щоб не було заторів у місті, щоб ми усі могли рухатись швидше по дорогах, два водії можуть спокійно оформити такий протокол. Це буде позитивний крок для нашої країни,
– закликав українців головний даішник країни.
А ось чи викликати страхового комісара на місце аварії під час оформлення європротоколу — учасники повинні вирішувати вже самі. На думку Сіренка, вартість пошкодження часто можна “оцінити на око”. Якщо ж вартість пошкоджень буде на межі 25 тисяч грн, то краще викликати для складання протоколу працівників ДАІ.
Чиновник зазначив, що страхові компанії ставляться до популяризації європротоколів в Україні із зацікавленням.
Це їхня робота, це їхні кошти. І більше того, я дав доручення навчальним закладам, які проводять навчання водіїв, ввести курс навчання – годину, дві, три, скільки необхідно – оформлення матеріалів європротоколу,
– повідомив Сіренко.
Більше того, завдання популяризувати європротокли в регіонах отримали представники Державтоінспекції в усіх областях.