На окремих стеллах ціни майже сягнули 9 гривень за літр 95 бензину. Трейдери пояснюють - це реакція на збільшення акцизного збору на пальне.
Низка експертів на боці трейдерів. Кажуть, ринок пального настільки розігрітий зростанням світових цін та діями уряду, що трейдери далеко не на все встигли цифрами на стеллах.
“Вже на середину лютого з врахуванням січневого підвищення цін на нафту і ситуації в Єгипті, то безумовно закупівельні ціни залишаються дуже високими, в тому числі і відпускні ціни українських заводів, які працюють на імпортній сировині. Тому ціни не легко буде втримати в межах 9 гривень”, - каже експерт з ринку пального Сергій Куюн.
У Міненергетики пояснюють - ціни піднімають вибірково і абсолютно невиправдано. А винні у всьому - імпортери. За підрахунками профільного департаменту відомства 80% постачальників на ринку утримують ціни на обґрунтованому і погодженому з урядом рівні. А відтак - останнє підвищення можна кваліфікувати як пряме порушення конкуренційного законодавства. Саме про Міненерго і поквапилося повідомити АМКУ.
“Ми зі свого боку надаємо АМКУ всю інформацію, ринкову і сповіщаємо про коливання ціню Так, ці 5 компаній не займають монопольного положення на ринку, але є в словнику АМКУ такий термін “узгоджені антиконкуренті дії”, це те що ми на сьогодні спостергаємо”, - каже директор департаменту Міненергетики Костянтин Бородін.
Мовляв, так імпортери бунтують проти впровадження ввізного мита на бензини, кажуть у міністерстві. Однак навіть такі їхні дії, скоріше на користь вітчизняного виробника. Аналітики ж, зауважують, що це лише зменшить ринкову частку тих продавців, які пропонують споживачеві якісне, а відтак імпортне, пальне, до того ж мита начебто не відповідають угодам із СОТ. Нагадаємо уряд планує впровадити ввізні мита на імпортні нафтопродукти, рішення планують ухвалити наприкінці лютого - початку березня. Водночас, АМКУ відклав оголошення результатів розслідування фактів цінової змови на ринку пального.