Українська влада викидає квиток в елітний клуб авіаційних держав, – Цибулько

25 вересня 2020, 11:50
Читать новость на русском
СПЕЦПРОЄКТ

Українська влада проявила унікальну недалекоглядність, фактично відмовляючись від китайського ринку своєю позицією АТ "Мотор Січ".

Про це заявив відомий політичний експерт Володимир Цибулько.

"Українська влада унікальна в своєму міжнародному та економічному дилетантстві: замість багатомільярдного прибутку з місткого китайського авіаринку вона готова заплатити китайським інвесторам відшкодування збитку в розмірі понад $ 3,5 млрд доларів. Навіщо? Тому що просять "західні партнери", які самі борються за доступ на цей ринок! Подивіться, як спритно діє Трамп – примусив акціонерів соцмережі Tik Tok віддати частку американським компаніям Oracle і Walmart: або вашим акціонером стають американські компанії платники податків, або ваша діяльність загрожує безпеці США", – порівнює Володимир Цибулько.

Політолог нагадав, що американські і європейські авіаконсорціуми вже розгорнули конкурентну боротьбу за доступ на китайський ринок і організували там спільні підприємства для обслуговування авіафлоту КНР. При цьому їх не насторожують ні питання американської національної безпеки, ні ризики витоку ноу-хау.

"Західні держави (вони ж – наші конкуренти на ринку авіабудування) нав'язали українській владі фобії з приводу абстрактної інтелектуальної власності "Мотор Січі", яка може витекти китайським інвесторам. Вдумайтеся! Китай – останній в світі споживач авіадвигунів і літаків, в той час як на заході індустрія звільняє тисячі людей через відсутність попиту після фактичної зупинки індустрії подорожей і авіаперевезень в зв'язку з пандемією", – вказує на очевидний парадокс політичний аналітик Володимир Цибулько.

Розвиток китайськими інвесторами "Мотор Січі" міг дати Україні унікальні переваги для ринкового домінування – практично без конкурентної боротьби.

"Що робить українська влада? Вона викидає цей унікальний квиток в елітний глобальний клуб авіаційних держав. А коли схаменеться, цей ринок уже буде зайнятий. І доблесна злиденна Україна зможе пишатися тим, що її технології допотопного авіаційного двигунобудування в цілковитій безпеці! На хуторі літаки не потрібні", – журиться Цибулько.

Як повідомляли ЗМІ, Китай з його великою територією і півторамільярдним населенням став першою країною в світі, якій вдалося повернути обсяги пасажирських авіаперевезень до допандемічного рівня. Це підтримає авіабудівну індустрію Китаю, в той час як авіаційні і двигунобудівні концерни ЄС і США входять в період затяжної кризи, яка завершиться не раніше 2024 року. Зараз вони звільняють персонал і тримаються на плаву завдяки державній підтримці. Це означає, що вихід на китайський ринок для міжнародних авіабудівних консорціумів в період жорстокої глобальної кризи в галузі – останній шанс на виживання, і Україна для них – далеко не бажаний конкурент.

В Україні ж у вересні почався відлік тримісячного терміну до подачі китайськими інвесторами АТ "Мотор Січ" позову в міжнародний арбітраж. Україна компенсує китайським інвесторам втрати в сумі $3,5 млрд, якщо не буде розблокована діяльність "Мотор Січі", акції якої знаходяться під арештом. Китайська сторона розраховує на переговорне врегулювання ситуації, що склалася і відновлення нормального україно-китайського співробітництва у сфері будівництва та експлуатації авіаційних двигунів, з якого обидві сторони матимуть свої комерційні вигоди. В іншому випадку місце української компанії на ринку Піднебесної займуть авіабудівні консорціуми ЄС і США, які так активно підштовхували Київ до зриву угоди і протистояння з інвесторами з КНР.