Укр Рус
14 липня, 18:30
5

Від пари до батареї: як змінився автопром за майже півтора століття

ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ

Колись автомобіль був дивом техніки. Якщо поодинокі автівки заїжджали у місто, діти та дорослі збігалися подивитися на таку дивину, а хтось взагалі зберігав спогади про це все життя.

Наприкінці XIX століття перші автомобілі рухались завдяки паровим котлам, які давали потрібну енергію, але займали пів кузова і вимагали постійного догляду. Це був час експериментів – інженери по всьому світу шукали відповідь: як зробити транспорт ефективним, швидким і зручним, пише 24 Канал.

Дивіться також Як ШІ-чатбот Grok розносить росіян, каже "Слава Україні" і чому Туреччина його заборонила 

Тож свого часу великим проривом став бензиновий двигун. Він був компактнішим, надійнішим і значно швидшим. Саме з цього моменту почалась справжня автомобільна революція. Машини перетворювалися із предмета розкоші на потрібний та більш-менш доступний продукт. У XX столітті бензин та дизель стали синонімами руху, а двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ) відкрив еру глобалізації. Він дозволив не тільки перевозити людей за кількадесят кілометрів, а й переміщати великі вантажі через континенти. 

Кожна нова технологія в автомобілебудуванні відповідала на запити свого часу. Бензин давав доступність, дизель – потужність і дальність ходу. Але разом із цим росли викиди, залежність від нафти, витрати на обслуговування. І попри вдосконалення класичних двигунів, світ зрозумів: ресурс цієї технології вичерпується – як з екологічного, так і з економічного боку.

Вже у 2000-х розпочався новий виток еволюції. Поява перших серійних електрокарів багатьма сприймалась як тимчасовий тренд. Але з кожним роком ситуація змінювалась: зросла потужність батарей, знизилась їхня вартість, розширилась інфраструктура зарядок. 

Так, поступово, електротранспорт став новою нормою, особливо в Європі, США, Китаї. Тепер цей процес невпинно пришвидшується і в Україні. На електротранспорт пересідають не лише окремі водії, а й цілі бізнеси. В Україні у цьому напрямі активно розвивається бренд MAXUS – впевнений гравець на ринку, який задає темп там, де раніше доводилося шукати компроміси між використанням дизелю та розумними витратами. 

Транспорт, створений як електричний

Коли конкуренти переважно адаптують свої дизельні автівки під електротягу, MAXUS пропонує інший підхід – більшість моделей створені із чистого аркуша як повністю електричний транспорт. Це означає більш продуману  логіку: і в компонуванні, і в балансі ваги, і в безпеці.


Більшість моделей створені із чистого аркуша / Фото, надане 24 Каналу

Комерційні моделі бренду – як-от eDELIVER 9 чи eTERRON 9 – пропонують зовсім інший досвід експлуатації. Наприклад, вантажопідйомність eDELIVER 9 сягає до 1275 кілограмів, а внутрішній простір – до 13 метрів кубічних. Водночас повнопривідний пікап eTERRON 9 може проїхати до 566 кілометрів без підзарядки – показник, який виходить за межі типової "міської доставки" і дозволяє працювати на міжміських маршрутах.

Економіка, яка говорить сама за себе

Для бізнесу важливі не гасла, а цифри. І тут електромобілі Maxus мають серйозні аргументи. Якщо дизельний фургон у середньому споживає 9–11 літрів на 100 кілометрів (приблизно 6 гривень за кілометр), то електромобілі Maxus – приблизно 18–22 кіловат на годину, що у перерахунку на побутовий нічний тариф дає вартість менше гривні за кілометр. Навіть за комерційного тарифу пробіг електромобіля обходиться у 3–4 рази дешевше, ніж дизельного.


На паливо втрачаються значні кошти / Фото, надане 24 Каналу

Але паливо – лише частина витрат. Повна вартість володіння (TCO) у електромобілів значно нижча. Вони не потребують заміни моторної оливи, фільтрів, не мають складної трансмісії чи турбін. Обслуговування простіше, дешевше й менш залежне від людського чинника – часто достатньо лише комп’ютерної діагностики. А це означає менше ризиків та простоїв. 

Безпека – базовий рівень, а не преміум-опція

Електрокари MAXUS демонструють чітку позицію: безпека має бути базовою функцією. Всі моделі мають сучасні системи підтримки водія – від автоматичного гальмування та контролю сліпих зон до утримання в смузі та адаптивного LED-освітлення.


Безпека – базова функція / Фото, надане 24 Каналу

Заявлений рівень безпеки підтверджується сертифікатами: електропікап eTERRON 9 отримав п’ять зірок за новими стандартами Euro NCAP, а eDELIVER 5 – платинову відзнаку за рівень безпеки. У комерційному сегменті, де зазвичай безпека поступається функціональності, MAXUS об’єднує і те, і інше.

Кожна модель має зони програмованої деформації, набір подушок безпеки, а також різні режими рекуперації, які не лише допомагають економити енергію, а й додають контроль у міському русі.

Сервіс – не бонус, а частина пропозиції

MAXUS в Україні офіційно представляє ТОВ "РСА Україна". Це означає не просто продаж авто, а повний супровід: тест-драйви, навчання персоналу, післягарантійне обслуговування, швидка діагностика, постійна наявність запчастин. Для компаній, які вже мали досвід із "сірим" імпортом, це критично – бо машина без підтримки швидко перетворюється з активу на проблему.

Наявність офіційного сервісу знімає ці ризики. Технічні питання вирішуються швидко та прозоро. І що важливо – Maxus підходить не лише для великих автопарків. Його рішення масштабовані: від локального бізнесу до муніципального транспорту.

Електротранспорт більше не потребує виправдань. Для багатьох компаній – це логічна реальність сьогодення. Особливо коли автопарк долає 150–200 кілометрів на день, а маршрути – планові та передбачувані. У таких випадках електромобіль окупається за 3–4 роки. А враховуючи подорожчання дизелю, зростання вартості сервісу й екологічні вимоги – вигода лише зростає.