Відпочинок за кордоном став доступнішим
Після закінчення “золотого” сезону, туроператори традиційно знижують ціни. Цієї осені Європа коштуватиме на 15% дешевше, ніж влітку, а відпочинок біля моря на 20%. За прогнозами туроператорів, у листопаді ціни впадуть ще на 5-7%.
Причина - зниження попиту. Адже більшість клієнтів турфірм виїжджають на відпочинок весною-літом, у період відпусток. Лише найзавзятіші мандрівники в курсі таких сезонних дисконтів на подорожі.
“Я знаю, що саме восени туристичні компанії роблять величезні знижки на тури і тому можна поїхати за невеликі гроші в якусь країну, в яку давно мріяла поїхати. Наприклад, я для себе обрала Кіпр”, - каже клієнт туроператора Людмила.
П’ятиденний тур на Кіпрі обійдеться у півтисячі доларів. Щоб відпочити в Італії та Іспанії - у кишені треба мати на 200 доларів більше. А от Лазурний Берег Франції коштуватиме близько 2 тисяч. При обмеженому бюджеті у 350-400 доларів, можна обрати Туреччину, Єгипет або Туніс. Прихильникам екскурсійного відпочинку доступнішими цієї осені будуть тури до Чехії, Польщі, Австрії, Угорщини та Німеччини.
“Досить популярні тури вихідного дня - 2-3 дні - це до Чехії, Польщі. Комбіновані тури - Чехія, Польща плюс Німеччина - автобусні, зазвичай. В принципі вони коштують достатньо дешево, в порівнянні з іншими видами відпочинку, це десь в середньому 150 євро, 200 євро”, - ознайомив комерційний директор туроператора Дмитро Повод.
Прихильникам екзотичних країн варто поїхати до Таїланду. Цієї осені така путівка на 5 днів коштуватиме близько 600 доларів. Шрі-Ланка, Індія та Непал - не менше тисячі.
Втім, в сезон туристичного дисконту варто остерігатись маловідомих туроператорів "на один день". Купуючи путівку у такої фірми, туроператор може порушити умови договору - кажуть юристи. Або харчування в готелі буде погане, або готель дістанеться класом нижчий.
“Клієнт може письмово, я б рекомендував саме письмово, звертатися в туристичну компанію з вимогою компенсувати ті вимоги, витрати, які поніс клієнт, або якщо туристичні послуги надані не в повному обсязі також компенсувати з боку туристичної компанії. Часто вдається домогтися подібних компенсацій на рівні переговорів з керівництвом компанії”, - розповідає адвокат Ростислав Кравець.
Якщо, туроператор не відреагував на заяву клієнта, юристи радять звертатись у службу захисту прав споживачів або до суду. Головне - мати на руках договір із турфірмою та докази його порушення. Наприклад, фотографії.