Виплату 200 мільйонів "Укррослізингу" слід виключити зі змін до київського бюджету, — Руденко

7 грудня 2015, 17:26
Читать новость на русском

Питання про виплату ТОВ "Укррослізинг" 200 мільйонів гривень заборгованості за поставлені КП "Київський метрополітен" вагони необхідно виключити з проекту змін до бюджету-2015, оскільки є підстави для сумнівів у прозорості всього проекту.

Про це на своїй сторінці у Фейсбуці написав депутат фракції "Об’єднання "Самопоміч" в Київраді, член бюджетної комісії Олексій Руденко.

За його словами, під час засідання Постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку підняли питання про виплату 447,8 мільйонів гривень для погашення у 2016 року заборгованості "Київському метрополітену" за договором з ТОВ "Укррослізинг" (поставка 100 вагонів ще в 2009 році). Ініціатором розгляду цього питання був Департамент транспортної інфраструктури КМДА. При цьому, для прийняття рішення депутати отримали лише запит Департаменту транспортної інфраструктури.

З огляду на профіцит бюджету-2015 було запропоновано хоча б 200 мільйонів гривень направити на погашення заборгованості вже цього року: 170 мільйонів гривень за рахунок збільшення податку з доходів фізичних осіб та 30 мільйонів гривень — за рахунок податку з єдиного соціального внеску. Тобто, кияни мали повернути із сплачених ними податків борги, які виникли за дуже сумнівною схемою. Мотивація також викликає скепсис: "у зв'язку із загрозою блокування рахунків КП "Київський Метрополітен" внаслідок (увага!) можливих судових рішень,
— зазначив Руденко.

Згідно з заявою депутата, під час обговорення з’ясувалося, що суми у 447,8 мільйонів гривень недостатньо.

"За платежами застосовується валютний коефіцієнт на момент оплати. Тобто фактична заборгованість, принаймні, втричі вища — понад 1,3 млрд грн (курс долара зріс з 2009 року майже втричі). Більше того, процентна ставка становила 27% річних (зі слів керівництва Метрополітену, зараз вона, нібито, 22%), що значно перевищує ринкові ставки по валютних зобов'язаннях", — наголошує депутат.

Також з’ясувалося, що перевірки Держфінінспекції у 2009 році показали: вагони закуповувались за втричі завищеними цінами та завозились в Україну в обхід, щоб не сплачувати податки.

До того ж, є судове рішення Господарського суду міста Києва від 11 листопада 2015 року, яким кіпрській компанії "Ukrrosleasing Cyprus Limited" відмовлено у задоволенні її вимог: стягненні з комунального підприємства "Київський метрополітен" боргу на загальну суму 1 192 781 802, 44 грн. (Через суд кіпрська компанія "Ukrrosleasing Cyprus Limited" намагалася стягнути з комунального підприємства "Київський метрополітен" борг, а КП "Київський метрополітен" в свою чергу направило зустрічний позов, в якому вимагало визнати недійсним договір відступлення права вимоги, який "Ukrrosleasing Cyprus Limited" уклав з ТОВ "Укррослізинг" 28.07.2015 року). Підставою для цього став висновок про те, що кіпрська компанія отримала право стягнення з Метрополітену простроченої заборгованості за лізинговими платежами.

Тому депутати вимагають надання роз'яснень і документів для всебічного висновку щодо цієї проблеми (рішень суду, позовної заяви), створення тимчасової контрольної комісії для вивчення даного питання і початку переговорів безпосередньо з уповноваженими представниками лізингової компанії для пошуку компромісного рішення і залученні до процесу оцінки даної ситуації представників правоохоронних органів і громадськості.