Захистіть себе: правила безпечної доставки при купівлі товарів в інтернеті
Вдала купівля в інтернеті – це не лише коли ви знайшли потрібний товар за вигідною ціною, а й отримали його і він відповідає всім заявленим характеристикам. Тому важливу роль під час закупів онлайн відіграє доставка.
Щоб шопінг приніс задоволення та позитивний досвід, важливо памʼятати про безпеку під час купівлі в інтернеті, обирати надійні сервіси та продавців, а також знати про правила безпечної доставки. Детальніше про останнє 24 Каналу розповіли експерти OLX Україна.
Читайте також Головний напрямок – порятунок життя: які благодійні проєкти реалізовує OLX Ukraine
Часто доставка негативно впливає на досвід купівлі онлайн, до того ж недобросовісні покупці або продавці товару можуть використовувати її як частину шахрайських схем. Тому незалежно від того, продаєте ви чи купуєте, важливо знати основні правила, як безпечно та надійно отримати куплений товар.
Найпоширенішими проблемами, які можуть виникати при доставці товару, є такі:
- пошкодження або втрата товару;
- проблеми з якістю;
- заміна товару покупцем під час огляду на інший та подальше повернення (шахрайська схема);
- зміна налаштувань пристрою покупцем, що унеможливлює його використання без допомоги особи, що внесла зміни (шахрайська схема);
- затримка доставки;
- відмова від отримання;
- проблеми з безпекою або приватністю.
Які кроки можуть зробити продавці, щоб знизити ризики торгівлі онлайн
Часто жертвами недобросовісних користувачів або шахраїв стають продавці. Вони можуть не отримати кошти за товар, також можлива відмова від речі та її пошкодження або заміна товару на пошті та відправка назад. Є багато схем, які використовують зловмисники, тому, щоб не потрапити на них, важливо:
- перед укладанням угоди проаналізувати людину, яка хоче придбати товар: історію її купівель, рейтинг, характер спілкування;
- користуватися послугами надійних перевізників. Відповідальність за товар під час його огляду покупцем бере на себе працівник компанії, що забезпечує його доставлення;
- за можливості застрахувати товар, особливо якщо йдеться про коштовну чи дуже дорогу річ;
- докладно описати товар (зазначаючи параметри, що відповідають дійсності) та надати велику кількість якісних фотографій, щоб покупці могли краще зрозуміти, що вони купують;
- як один із можливих варіантів, можна зробити фото або відеофіксацію відправлення товару, що дозволить убезпечити себе у випадку виникнення будь-яких спірних питань;
- обов'язково дотримуватись нормативів щодо захисту особистих даних покупців та користувачів платформи.
Безпечна та вчасна доставка відіграє важливу роль у шопінгу онлайн / Фото Shutterstock
Які кроки можуть зробити покупці, щоб знизити ризики при придбанні товару онлайн
Яким би ввічливим не був продавець під час розмови або листування, памʼятайте, що краще завжди бути обачними. Тому перед тим, як купити товар, перевірте продавця: перегляньте відгуки про нього чи інформацію про те, як давно він працює на платформі.
Важливо! Користуйтесь лише безпечними методами оплати та ніколи нікому не повідомляйте свої конфіденційні банківські дані. Для здійснення закупів намагайтеся обирати безпечні платформи, які несуть відповідальність та перевіряють контент на власному сайті.Також перед купівлею читайте детальний опис товару та обовʼязково зберігайте всю документацію, яка стосується угоди: чеки, квитанції, гарантійні талони тощо.
Окрім того, перед купівлею обов'язково ознайомтесь із політикою повернення і гарантійними умовами продавця. Насторожити має відсутність можливості повернення чи обміну товару або незрозумілі умови повернення.
В OLX постійно працюють над тим, щоб робити купівлю та продажі на платформі безпечними для користувачів, а досвід онлайн-шопінгу – приємним.
Тому на платформі ми запровадили функцію OLX Доставка. Цей сервіс дозволяє безпечно продавати і купувати товари. По-перше, завдяки використанню безпечних методів оплати, які гарантують захист платіжних даних. По-друге, сервіс дозволяє проаналізувати історію продавця/покупця перед угодою та зробити висновки про його надійність,
– розповіли у компанії.
OLX щоденно проводить перевірку зареєстрованих користувачів, щоб виявляти потенційних зловмисників та запобігати випадкам шахрайства. Для юзерів також доступний онлайн-чат і можливість зворотного зв'язку, що дозволяє швидко отримати відповіді на питання або розв'язати проблему. А хепл-центр, який доступний на платформі, дає підказки та навчає, як безпечно продавати або купувати, щоб шопінг був вдалим для обох сторін угоди.