Про це 24 Каналу розповів експерт з авіації Костянтин Криволап, зауваживши, що знищення А-50 – справді видатна подія. Цей літак – система, яка допомагала виявляти та керувати усім, що є в повітряному просторі. Йдеться про наведення літаків, наведення ракет, а в деяких випадках – навіть наведення безпілотників.
До теми Знищено А-50 і підбито Іл-22: все, що відомо про "літакопад" Росії над Азовським морем 14 січня
Напружена ситуація для Росії
Як наголосив Криволап, загалом А-50 почали розробляти ще в 1970-х роках. Більш-менш довели до пуття його у 1994 році. З часом виникла потреба в модернізації. Тому Росія почала цей процес у 2011 році.
Зробили вони А-50У. Там навіть з'явився туалет. Раніше його не було. Усе обладнання встановлював концерн Vega. Воно повністю залежить від закордонних запчастин. Тому зараз відновити такі літаки неможливо,
– сказав Криволап.
Станом на початок повномасштабної війни Росія мала 10 таких літаків. З того часу одну вдалося пошкодити, а іншу – знищити. Тепер вони мають лише 8 одиниць.
Це досить напружена ситуація для Росії. Бо його створювали, щоб закрити дірки у радіолокаційному виявленні в Росії. Це і Арктика, і країни Балтії, і Сахалін. Такий літак потрібен усюди, де складно поставити стаціонарну РЛС. А навіть якщо є стаціонарна, то все одно важливо підійматися в повітря. Там намагалися зробити новий комплекс радіолокаційної розвідки. Але не вийшло. Одна з причин – неможливість створити літак Іл-70 на базі Іл-76,
– сказав Криволап.
Знищення А-50: коротко
- Ввечері 14 січня українські військові поцілили у два важливих для окупантів літаки. Йдеться про повітряний пункт управління противника Іл-22 та літак радіолокаційного виявлення А-50.
- Керівник ГУР МО Кирило Буданов розповів, скільки літаків А-50 зараз можуть виконувати завдання в окупантів. Їх є менш ніж десяток.
- Україна раніше діставала по літаку А-50. У лютому 2023 року його вдалося пошкодити в Білорусі.