Зростання залізничного тарифу зробить українське зерно неконкурентним, — МінАПК

8 грудня 2015, 11:02
Читать новость на русском

Пропозиція Мінінфраструктури про підвищення тарифу на залізничні вантажоперевезення на 32% впродовж наступного року може зробити українське зерно неконкурентоспроможним на світовому ринку.

Про це сьогодні заявив перший заступник міністра аграрної політики і продовольства Ярослав Краснопольський.

За його словами, українська аграрна продукція вже має досить високі витрати на логістику.

"На одну третину підняти ціну — це досить серйозно впливає на логістичний ланцюжок і, як результат, може вплинути на конкурентоспроможність нашої продукції на зовнішніх ринках. Ми і так на сьогодні не є найдешевшими, а в деяких випадках, я б сказав, навіть вище середнього знаходимося по логістиці і навіть десь на певній кордоні", — зазначив перший заступник міністра АПК.

Він також додав, що ціноутворення залізничного тарифу має бути прозорим і прогнозованим, тому стрімке зростання логістичних витрат також негативно позначиться на інвестиційній привабливості вітчизняного аграрного сектора.

Нікому з нас не подобається, коли це відбувається відразу на 30%. І це, напевно, найнеприємніша річ. Бо одна справа, коли бізнес орієнтується, що в цьому році буде підвищення на 10%, в наступному — ще на 10%, ще через рік — знову 10%. Тоді ви всі розумієте, можете розрахувати і передбачити. І, виходячи з попиту на ту чи іншу культуру, будете далі приймати рішення, сіяти вам кукурудзу або, врешті-решт, посіяти гречку, яка завтра дасть вам дещо інший результат. Це є проблемою, яку потрібно для себе розуміти. Це те, що завжди відштовхує будь-якого інвестора, коли він не розуміє свою майбутню перспективу,
— наголосив Ярослав Краснопольський.

Нагадаємо, "Укрзалізниця" має намір впродовж 2016 року підвищити тариф на вантажні перевезення на 32%. Перше підвищення відбудеться з 1 січня, а з 1 липня тариф зросте ще в середньому на 15%.

Віце-прем'єр-міністр України Геннадій Зубко заявив, що підвищення тарифу на вантажні залізничні перевезення може загальмувати розвиток української економіки.