Архів
Курси валют
youtube @24
Loading...
google @24
RSS СТРІЧКА
Загальний RSS

Топ новини

Відео новини

Українець, який зробив переворот в авіаіндустрії

Український винахідник, який зробив переворот в авіаіндустрії — Володимир Джус. У Штатах про нього пишуть книжки, називають українським Генрі Фордом, а його розробки не втрачають своєї актуальності й у наш час.

Хто б міг подумати, що все це про вихідця з простої селянської родини, що мешкала неподалік Збаража.

У 18 років Володимир наважується переїхати у Штати. У кишенях всього 25 доларів, та пройде трохи часу і до цієї суми можна буде доплюсувати ще 6 нулів. Переломним стане момент, коли українець, без вищої освіти і жодних покровителів влаштується на фабрику з виробництва літаків і двигунів. Його технологічні пропозиції допоможуть компанії зекономити тисячі доларів, та на добробуті Джуса це ніяк не позначалось.

Джус не зважав і працював далі. Якось він почув скарги інженерів, що під час приземлення літак здригається і дзеленчить, так ніби десятки металевих банок ударяються одна об одну. Вони намагались скріплювати капот шматком дроту і смужками металу, та це не допомогло зменшити вібрації. Здавалося б, дрібниця, але через неї траплялись аварії, а літаки виходили з ладу.

Українець засів у власній майстерні і таки вигадав надійний, а головне простий у встановленні та дешевий замок. Він вимагав лише чверть оберта, дротяна пружина щільно замикала механізм. Замки встановили на експериментальних літаках і висновок інженерів був одностайний — вони бездоганні.

Дирекція фабрики й цього разу запропонувала запатентувати винахід від її імені, та ставати на ті самі граблі винахідник не хотів. Він звільняється і вкладає усі свої заощадження у власну фабрику.

Перше замовлення було на якихось 4 долари.

Та обсяги стрімко зростали. Джус патентує винахід у США, Франції, Англії. Його клієнтами стає вся авіапромисловість. Уже за 4 роки оборот фабрик зріс до півмільйона доларів. А от справжній бум прийде під час Другої світової війни. Фабрика в той час працювала цілодобово й випускала щомісяця 15 мільйонів закріплювачів.

Після закінчення війни обсяги виробництва літаків впали, та Джус швидко продемонстрував машинобудівним корпораціям, як використовувати його винахід в автомобілях, кораблях, гоночних болідах, трамваях, потягах і навіть медицині.

Сумні новини прийшли з України – маму відправили у сибірські табори, а брат вступив у ряди УПА і там загинув. У 50-х роках Володимир Джус вирішує заснувати Український Інститут Америки, який би на чужині допомагав українцям зберегти мову, національні традиції, давав стипендії для навчання для молодих українців та допомагав знайти роботу. А щоб землякам було де збиратись — купує за чверть мільйона розкішний особняк на 5-й авеню.

Якщо Ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter
powered by lun.ua
Коментарі
СЛУХАЙ ON AIR
РАДІО МАКСИМУМ Радіо Максимум
ЧИТАЧІ РЕКОМЕНДУЮТЬ
Більше новин
Новини інших ЗМІ
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання
не нижче першого абзацу на Телеканал новини «24» — обов’язкові.
Цитування і використання матеріалів у оффлайн-медіа, Мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди Телеканалу новин «24».
Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.
Усі права захищені. © 2005—2017, ПрАТ «Телерадіокомпанія “Люкс”», Телеканал новин «24»
Залиште відгук