За ініціативи української сторони відбулася чергова розмова між заступником міністра Сергієм Деркачем та Павелом Ганцажем, заступником міністра інфраструктури Польщі. Там зазначають, що ситуація залишається складною через блокаду з боку фермерів та вже вийшла за всі межі цивілізованого протесту.
Читайте також Де на польському кордоні ситуація з вантажівками найгірша: чи пропускають легковики й автобуси
Відповідальність лежить на польській стороні
Також з'являлася інформація, що до блокади польських фермерів долучилися також й перевізики. Однак Останні призупинили свій протест після домовленостей з Міністерством інфраструктури Польщі.
Частину з цих домовленостей складали пункти, на які погодилось наше Міністерство. Ми дотримали свого слова та виконали все, що обіцяли. Колега запевнив, що роблять все від них залежне, щоб перевізники не поновили свій протест. Питання, які досі не вирішені – зона відповідальності Міністерства інфраструктури Польщі,
– підкреслив Сергій Деркач.
Польську сторону також повідомили про зафіксовані випадки, коли окремі вантажівки проїжджають до України, оминаючи блокаду. Міністерство відновлення зазначило, що вони фіксують такі випадки та очікують на офіційну реакцію.
Заступник міністра наголосив, що продовження "транспортного безвізу" є для України важливим та терміновим. Наразі Міністерство відновлення звернулось до Єврокомісії з проханням пришвидшити процес підготовки до продовження Угоди про лібералізацію та провести відповідні перемовини.
Наразі з польського боку кордону заблокованими залишаються більше 2 тисяч вантажівок.
Блокування кордону: що відбувається
- Польські фермери блокували рух не тільки вантажівок, але й легкових автомобілів і автобусів. У держприкордонслужбі України заявили, що так поляки перетворюють людей у заручників, адже навіть на власних авто вони не можуть перетнути кордон. Крім цього, мітингувальники вдавалися до вандалізму на залізниці, висипаючи з вагонів зерно.
- Польські фермери 26 лютого заблокували один пункт пропуску на кордоні з Німеччиною. Автомобілістам і пасажирам порадили оминати автобан A12. Крім цього, 25 лютого у німецькому місті Франкфур-на-Одері було заблоковано рух тракторів, фургонів і вантажівок.
- Міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський заявив, що відповідальність за ситуацію лежить на Європейській комісії. За його словами, фермери не підтримують політику "зеленого курсу", тому її впровадження треба відтермінувати. Також варто переглянути підходи до співпраці з Україною.