Про актуальні інструменти та їхні переваги для українського фінансового сектору розповідаємо у новому матеріалі Бізнес 24.

Важливо Резервне копіювання та відновлення: як бізнесу вберегтися від втрати даних

Big Data

Ідучи неосвітленою вулицею, ви вмикаєте ліхтарик на смартфоні, щоб рухатися впевнено, без страху перечепитися за сходинку чи втрапити в калюжу. Big Data для бізнесу – такий самий "ліхтарик". Ми вже розповідали, як компанія Otown Flowers, наосліп обравши локацію для свого магазину, зазнала величезних додаткових витрат. Із головної вулиці його не було видно, а зовсім поруч працював магазин-лідер ринку.

Для банків, страхових та інших фінансових компаній правильна локація відділення – не менш важлива. А ще – реклама, комунікування з клієнтами та вдало дібрана пропозиція. Не можна діяти навмання – треба чітко розуміти:

  • де ваші клієнти;
  • як найефективніше привернути їхню увагу;
  • як зробити найкращу для них пропозицію;
  • у чому вас випереджають конкуренти і як можна їх наздогнати й перегнати.

Для банку Big Data – це нові можливості для роботи. Аналіз даних допомагає на всіх етапах взаємодії з клієнтами, від залучення та першого контакту до утримання та розвитку відносин. Ключові рішення – щодо напряму руху компанії та бізнес-стратегії – приймають люди, але повно й об'єктивно проаналізувати дані з усіх джерел можна лише за допомогою сучасних програмних інструментів.

Сервіси на основі Big Data допоможуть вашій компанії:

  • Знайти цільову аудиторію для конкретного продукту – з урахуванням його особливостей.
  • Проаналізувати поведінку клієнта й передбачити його потребу в тому чи іншому продукті, наприклад у банківському рахунку, кредитному ліміті на картці чи депозиті.
  • Спрогнозувати відтік клієнтів за їхньою поведінкою, щоб з'ясувати причини незадоволення й уникнути припинення співпраці по завершенні терміну дії договору.
  • Визначити, які відділення компанії перевантажені, а де відвідуваність низька, а отже, яке представництво варто розширити, а яке – закрити.
  • Знайти оптимальні локації для відкриття нових відділень та встановлення банкоматів – саме там, де потік клієнтів буде гарантовано високим.
  • Вести комунікацію з клієнтами за допомогою тригерних та таргетованих розсилок на саме вашу цільову аудиторію.

Портрет клієнта

Перш ніж розпочати комунікацію з потенційним клієнтом, фінансова компанія має з'ясувати, хто він і які його визначальні риси та нагальні потреби. Тобто побудувати портрет клієнта. І далі враховувати ці риси та потреби при створенні своєчасних персоналізованих пропозицій, а також під час пошуку нових клієнтів, схожих на наявних.

На що слід звертати увагу, комунікуючи з потенційним клієнтом

На що слід звертати увагу, комунікуючи з потенційним клієнтом / Фото Київстар

Таргетований та тригерний маркетинг

Щоб донести до клієнта важливу новину – про можливості банку, привабливі акції, пропозиції чи відкриття відділень неподалік від його дому чи місця роботи, з ним треба працювати індивідуально. І найкраще для цього підходить таргетована реклама, яка клієнта інформує про те, що йому справді цікаво.

Налаштувати таргетовану SMS-розсилку та швидко розпочати комунікацію й провести промокампанію будь-якого масштабу ви можете навіть самостійно завдяки спеціальній платформі ADWISOR від Київстар Бізнес.

За кілька кліків ваш відповідальний працівник:

  • налаштує доставку певним групам отримувачів;
  • обере територію розсилки;
  • запланує її час;
  • зазначить суму бюджету, яку ви готові витратити на промокампанію;
  • додасть потрібний текст.

Далі відправка і чекайте реакції клієнтів на розсилку. До речі, пізніше платформа може надати звіт – обов'язково скористайтеся ним, щоб проаналізувати ефективність кампанії й спланувати подальші кроки.

Варто знати Київстар посилив партнерство з Microsoft: ще більше можливостей для клієнтів

Стане вам у пригоді також тригерний (поведінковий) маркетинг, який враховує дії потенційного клієнта. Приміром, коли людина наближається до певного банкомата чи відділення банку, їй надходить повідомлення з привабливою пропозицією. Своєчасно отримавши інформацію, потенційний споживач послуги, з високим ступенем імовірності, віддасть перевагу саме цьому банку, а не його конкурентові.

Оцінка ризиків

Продавати більше прагне кожна компанія. Проте завжди є ризик замість прибутку отримати збиток, особливо в кредитному секторі. Отже, його треба заздалегідь мінімізувати. Ви маєте бути впевнені, що отримаєте назад видані в кредит кошти.

Київстар активно співпрацює з фінансовими компаніями, пропонуючи близько 15 API-продуктів для оцінювання кредитоспроможності потенційного позичальника. Зокрема, скоринговий бал на основі аналізу його телекомунікаційної поведінки доповнить результати вашої власної перевірки й допоможе прийняти правильне рішення: видати кредит або ж відмовити в цьому.

Скоринг на основі Big Data дає змогу:

  • фінансовій компанії – оцінити вірогідність виникнення проблем із поверненням кредиту;
  • позичальникові – отримати кредит, не маючи кредитної історії.

Тож так ваша компанія може зменшити кількість потенційно проблемних операцій і привернути добросовісних, перспективних клієнтів.

Хмари

Згідно з прогнозами аудиторсько-консалтингової компанії Deloitte, до 2030 року організація роботи у фінансовому секторі докорінно зміниться, і в тому числі – завдяки хмарним рішенням. Якщо раніше величезну кількість даних банки та фінустанови зберігали на власних обчислювальних потужностях, то тепер вони дедалі частіше використовують для цього хмарні сервіси.

Власний сервер для банків – це багатомільйонні витрати, що найчастіше не окуповуються й на половину. Натомість хмарні рішення дають змогу використовувати той обсяг цифрових потужностей, який потрібен вам саме зараз.

За чинним українським законодавством, фінансові компанії та установи зобов'язані зберігати дані клієнтів в межах України. З огляду на цю вимогу, дуже зручно застосовувати гібридні хмари, коли дата-центр розміщено в країні діяльності банку, а обчислювальні потужності – у глобальній хмарі.

Використовуючи сервіс Microsoft Azure від Київстар Бізнес, ви зберігатимете дані в дата-центрі мобільного оператора із застосуванням усіх можливостей передових хмарних технологій від Microsoft.

Кібербезпека

Для збереження даних потрібне не лише безвідмовне обладнання, а й надійний захист від зловмисних дій. Нагадаємо: кожні 40 секунд у світі відбувається кібератака. Щоб захистити інформацію, бізнес витрачає величезні кошти. Так, в Україні інвестиції компаній у захист від кіберзагроз зросли з 2017 року втричі.

Особливо часто кіберзлочинці атакують фінансовий сектор:

  • У першому півріччі 2021 року фінансові установи подали 635 скарг щодо підозрілих дій.
  • Загалом вимагачам було сплачено 590 мільйонів доларів, повідомляє Forbes. Рекордний викуп – у розмірі 40 мільйонів доларів – сплатила хакерам за змогу відновити свою діяльність страхова компанія CNA Financial.

Для фінансового сектора безпека даних є надважливою! Банк, який не вберіг персональні дані клієнтів або втратив доступ до своїх серверів, зазнає непоправних репутаційних втрат. Без 100% довіри фінансовій установі клієнт ніколи не довірить їй свої гроші, а будь-яка, навіть найвигідніша, пропозиція на ринку втратить свою привабливість.

Сьогодні захист від кіберзагроз – найбільший пріоритет кожної фінансової установи. Не маючи ефективних інструментів для протидії кібератакам та впевненості в захищеності даних, жоден банк не може конкурувати на ринку фінансових послуг.

Найчастіше бізнес потерпає від DDoS-атак. Лише в першій половині 2021 року у світі було зафіксовано 5,4 мільйона таких випадків. Протидіяти DDoS-нападам різних рівнів допомагає сервіс AntiDDoS від Київстар. Цей "гігієнічний захист" потрібен кожній компанії. Втім, щоб захистити IT-cистеми та бізнес-процеси краще, фахівці Київстар разом із клієнтом визначать ваші потреби та пріоритети, на основі чого запропонують інструмент або цілий комплекс інструментів для кібербезпеки.

Ви генеруєте та обробляєте великі обсяги інформації? Прагнете ефективно комунікувати з клієнтами й залучати нових? Вашій компанії потрібен надійний кіберзахист? Київстар надасть вам найефективніші рішення!