Вплив санкцій на авіаперевезення у Росії
Банкрутство загрожує авіаперевізникам через накопичені борги за лізинг іноземних літаків, передає 24 Канал з посиланням на російські ЗМІ. Зокрема різко погіршилося фінансове становище та відкликання сертифікатів експлуатантів.
Дивіться також Росія просить у Казахстану допомоги в організації авіаперевезень
Важливо! Після введення санкцій 2022 року, після повномасштабного вторгнення Росії в Україну, багато хто перестав перераховувати лізингові платежі.
Чому російські авіакомпанії можуть збанкрутитися
У 2025-му році уряд Росії дозволив списати борги за лізинговими платежами. Проте на дані суми буде нараховано податок на прибуток у розмірі 25%. Подібне фінансове навантаження може змусити їх закритися.
Зазначено також, що невдоволення учасників ринку зрозуміле, бо списана кредиторська заборгованість належить до "позареалізаційних доходів", а "зекономлені" гроші визнають прибутком, а їх оподатковують.
Цікаво! РосЗМІ також повідомили, що гроші за лізинг авіаперевізники спрямували на підтримку літаків у придатному стані, бо цей напрямок здорожчав через санкції.
Чи вдалося викупити якісь лізингові літаки
Водночас викупити лізингові літаки за кошти Фонду національного добробуту змогли тільки великі авіакомпанії :
- "Аерофлот";
- "Уральські авіалінії";
- S7 Airlines.
У першому кварталі 2024 року кількість викуплених повітряних суден досягла лише 165 із 400.