Ізраїльський удар по Ірану сколихнув нафтові ринки

Про це повідомив голова Міжнародної асоціації повітряного транспорту (IATA) Віллі Волш. Раніше він зазначав, що падіння вартості нафти могло б призвести до здешевлення перельотів, але ці прогнози були зроблені ще до останніх подій в регіоні, передає 24 Канал з посиланням на The Telegraph.

Дивіться також CNN з'ясувало, чим Трамп планує підкупити Іран, аби той відмовився від створення ядерки

Нещодавній удар Ізраїлю по іранських об'єктах спричинив зростання цін на нафту приблизно на 8%. Ситуація на ринках залишається напруженою, незважаючи на заклики до припинення вогню.

Зауважте. Якщо Іран вирішить обмежити прохід через Ормузьку протоку – ключовий нафтовий маршрут, через який транспортується до 20% світових обсягів нафти, це може спричинити новий ціновий стрибок.

Пальне з'їдає третину доходів

Експерти попередили, що навіть незначне подорожчання авіаційного пального на 10 – 20% може серйозно вдарити по авіакомпаніях. За даними IATA, паливо становить до третини витрат галузі. Станом на зараз, його вартість уже на 10% вища, ніж до початку ракетних ударів.

Однак авіакомпанії мають інструменти для пом'якшення цінових шоків. Один із них – хеджування, тобто фіксація цін на пальне заздалегідь. Зокрема, Ryanair скористалася весняним падінням цін, щоб забезпечити собі паливо на кілька років наперед. Така стратегія допомагає уникнути різких стрибків витрат у кризові моменти, хоча вона й не позбавлена ризиків.

Сміливість – ознака успішних людей, які не женуться за трендами, а створюють їх. Зі Škoda Kodiaq ви відчуєте це повною мірою! Завдяки емоційному дизайну компактний кросовер виділяється із загального потоку машин, а комфортний інтер’єр та продумані функції зроблять пересування міськими джунглями приємною забавою, навіть у понеділок чи в години пік.

Чи зростуть ціни на квитки

Аналітики зазначили, що авіакомпанії зазвичай не поспішають підвищувати вартість квитків. Часто вони реагують іншим шляхом – відкладають запуск нових рейсів, скорочують кількість послуг або переглядають маршрути. Проте історія показує, що додаткові збори можливі. Наприклад, у 2022 році низка перевізників, серед яких Emirates, AirAsia та Japan Airlines, запровадили тимчасову паливну надбавку після початку повномасштабної війни в Україні.

Наразі ринки стабілізувалися на тлі дипломатичних зусиль, однак подальший розвиток подій все ще непередбачуваний. І хоча прямий зв'язок між ціною пального й вартістю квитків очевидний, однозначно прогнозувати здорожчання перельотів наразі зарано, вважають аналітики.