Скільки податків сплачують тютюнові компанії

Американська тютюнова компанія Philip Morris принесла у 2020 році до російського бюджету 216 мільярдів рублів (близько 2,91 мільярда доларів за тодішнім курсом) податків та акцизів. На ці гроші можна було б купити:

  • 265 літаків СУ-25, якими агресор обстрілює мирні міста;
  • 728 танків;
  • 856 ракет "Іскандер";
  • майже 4 тисячі ракет "Калібр";
  • або озброїти понад 8 мільйонів російських окупантів.

До теми Скільки ракет запустила Росія на податки від Nestle, Renault та Philip Morris

Компанія призупинила інвестиції в російський ринок, але виробництво та продажі продовжуються. Там працюють 3 200 людей, за даними Reuters. Відповідно компанія у величезних обсягах продовжує сплачувати податки.


Як компанії фінансують війну в Україні / Інфографіка 24 каналу

Ще одна компанія японська Japan Tobacco International у 2020 році забезпечила 1,4% доходу федерального бюджету Росії. За нашими підрахунками, це 262 мільярди рублів (3,54 мільярда доларів за тодішнім курсом). Тобто лише ця компанія могла за рік профінансувати:

  • 322 літаки СУ-25;
  • 885 танків;
  • 1 041 ракету "Іскандер";
  • 4 720 ракети "Калібр"
  • понад 10 мільйонів автоматів АК-74.

Японська тютюнова компанія продовжує забезпечувати 4 тисяч росіян роботою.

Обидві компаній входять в топ платників податків в Росії. І обидві лише обмежилися призупиненням інвестицій в країну-агресорку. Хоча у JTI вже припустили, що можуть зупинити виробництво. Та поки це лише порожні заяви.

Якщо робоче середовище та геополітична ситуація істотно не покращаться, JTI не може виключати можливість призупинення виробничої діяльності в країні,
– йдеться у заяві.

Примітно, що жодна з компаній у своїх заявах про зупинки інвестицій не висловила свою підтримку Україні та не засудила російську агресію. Та й не дивно, у 2020 році компанія Philip Morris навіть отримала медаль та грамоту від Путіна.

Як долучитися до бойкоту:

  • Не купуйте товари та не користуйтеся послугами компаній, які продовжують заробляти криваві гроші на російському ринку;
  • Використовуйте соцмережі як платформу для поширення інформації про компанії, які залишилися в Росії. Не соромтеся тегати їхні офіційні сторінки чи навіть гендиректорів.
  • Якщо ви за кордоном, долучайтеся до акцій протесту під головними офісами компаній. Щоб долучитися, заповнюйте коротку форму, і вам надішлють всі деталі.
  • Якщо ви працюєте в одній з таких компаній, чиніть внутрішній тиск.

Громадський тиск справді діє. До 23 березня французький автовиробник Renault не хотів покидати російського ринку. Але таки не витримав громадського тиску і заявив про вихід.

Renault все ж зупиняє всі операції в Росії: дивіться відео