В Україні авіатранспортом користуються лише 4% пасажирів. Тоді як у сусідній Польщі – 25%. Зарегульованість галузі та монополія одного потужного гравця на ринку не давали змогу підвищити пасажиропотік і стимулювати внутрішні перевезення. В міністерстві зважилися на конкретні кроки, аби виправити ситуацію.
"В нас передбачається зменшення аеропортового збору з 17 до 13 доларів з особи. Ми створюємо конкурентне середовище, щоб авіакомпаній було багато, щоб вони змагалися між собою і давали пасажирам комфорт і дешевий авіаквиток", – заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
Читайте також: Українській авіакомпанії заборонили літати в Європу
Зі свого боку найбільший вітчизняний аеропорт – київський "Бориспіль" – розробив систему знижок для авіаперевізників.
Це надання знижки 80% за відкриття нового напряму за перший рік його експлуатації. Вона передбачає додаткові знижки за обсяги привезених пасажирів, а також знижки за збільшення трансферних пасажирів, які летять через "Бориспіль",
– прокоментував генеральний директор ДП "Міжнародний аеропорт Бориспіль" Павло Рябікін.
Однак, експерт авіагалузі В'ячеслав Коновалов дивиться на перелічені ініціативи скептично. Фахівець каже, що аеропортовий пасажирський збір в структурі ціни квитка складає всього 15-20%. Куди важливіше знизити ціни на заправку літаків.
У собівартості авіагас становить від 40% до 60% від ціни. Ось якби вирішили проблеми монополізму і завищених цін на авіапаливо, це б принципово знизило ціну,
– зауважив експерт.
Натомість генеральний директор "Борисполя" вірить в успіх. За його словами, частина квитків на внутрішні рейси за 250 гривень, а за кордон в районі 500-1000 гривень, стала реальністю. У монополіста зрозуміли, що система майбутніх знижок привабить нових лоукостерів.
До України активно приміряється потужна Ryanair. Ця компанія може забрати велику частину пасажирів. Однак мандрівникам варто знати, що лоукости – це не завжди дешево. Все залежить від планування подорожі.
Читайте також: У Ryanair вирішили запустити раніше один із рейсів зі Львова
Що ж до внутрішніх перельотів, то суттєво покращити ситуацію може скасування податку на додану вартість для перевізника. На думку експертів, це дозволить здешевити розрахункову ціну квитка на 20%.