Як оформити інвалідність

Щоб отримати статус особи з інвалідністю, необхідно спочатку звернутися до місцевої установи охорони здоров'я.

Читайте також Пенсії не ростуть: у яких категорій виплати не підлягають індексації

Сімейний лікар за результатами діагностики підтвердить наявність стійких порушень функцій організму та видасть направлення для проведення експертного обстеження в медико-соціальній експертизі МОЗ.

Після цього лікарсько-консультативна комісія огляне заявника, і це має статися протягом семи днів з моменту отримання необхідних документів.

Після первинного огляду, комісія видасть направлення на медико-соціальну експертизу за формою № 088/о.

Які документи треба для МСЕК

Для звернення до МСЕК необхідно подати такі документи, які підтверджують основний діагноз:

  • виписки зі стаціонарів;
  • виписки з амбулаторної карти;
  • результати спеціальних медичних досліджень.

Крім того, потрібно буде надати наступні документи:

  • паспорт;
  • завірену копію трудової книжки;
  • копію посвідчення ліквідатора аварії на ЧАЕС (за наявності);
  • копію посвідчення учасника бойових дій (за наявності).

Після проведення огляду, Медико-соціальна експертна комісія (МСЕК) збереться на засідання в повному складі, ухвалить рішення щодо ступеня інвалідності та видасть відповідну довідку.

Які захворювання дозволяють оформити інвалідність

В Україні Визначення групи інвалідності залежить від обмежень життєдіяльності особи:

  • І група інвалідності – включає осіб з найсерйознішими порушеннями здоров'я, які не можуть самостійно обслуговувати себе, пересуватися, спілкуватися чи контролювати власну поведінку.
  • ІІ група інвалідності – включає осіб, чия життєдіяльність суттєво обмежена, але які не потребують постійного догляду.
  • ІІІ група інвалідності – охоплює осіб з помірними функціональними обмеженнями, які потребують соціальної підтримки, але здатні навчатися та працювати за умови належної реабілітації чи компенсації порушених функцій.