МОН спільно з освітнім проєктом #stop_sexтинг презентувало довідник "Рекомендації щодо онлайн-безпеки для вчителів, психологів та керівників шкіл", передає пресслужба відомства.

Цікаво Просто гра: у поліції прокоментували жорстоке побиття дитини однолітками у Львові

У МОН наголосили, що довідник розроблено для того, щоб вчителі та психологи знали, як правильно реагувати та вчасно надавати допомогу у випадках, коли дитина стає жертвою протиправних дій в інтернеті.

Ознаки того, що дитина має небезпечну взаємодію в онлайні

  • дитина переживає певний травматичний досвід та потребує допомоги;
  • дитина віддаляється від однокласників та тих, з ким більше часу проводила разом;
  • дитина виглядає депресивною – не комунікує з оточуючими, проявляє пасивність;
  • спостерігається замкнутість та однотипові відповіді на питання від дорослих;
  • батьки можуть скаржитись на те, що дитина зникає з дому;
  • дитина різко видалила всі свої профілі у соцмережах тощо.

5 правил, як вчителям реагувати на те, що учень зіткнувся з онлайн-булінгом

  1. Дитина, яка зіштовхнулась з онлайн-ризиком потребує підтримки, без осуду чи критики.
  2. Не надавайте ситуації зайвого розголосу в школі – не робіть із цього скандал чи публічне обговорення, оскільки це ще більше травмує дитину.
  3. Вирішення ситуації потребує включеності як адміністрації школи, так і батьків дитини.
  4. Для збереження доказів постраждала дитина має зробити скрін переписки, де видно, кому і коли були надіслані матеріали.
  5. Важливо зупинити поширення такого контенту через видалення зображень у діалогах дитини, у хмаросховищах, на пристроях тощо.

До слова, згідно з дослідженням у 2019 році в Україні, кожна третя дитина готова зустрітися із онлайн-другом у реальному житті. І лише 15% українських батьків знають, що робити, зіткнувшись із проблемою в інтернеті.