Експерт розповів, чому закон про вживані авто не відповідає українським реаліям
Закон "привідкриває" вікно, щоб можна було з певними обмеженнями, але все ж таки ввозити вживані авто. Це перемога здорового глузду та економічної раціональності. Але частково. Бо треба продовжувати цей процес.
Про це у коментарі сайту "24" розповідає Володимир Дубровський, старший економіст та член Наглядової Ради CASE Україна.
Варто, зробити так, щоб можна було нові та вживані авто ввозити взагалі без акцизів. І всі ці платежі компенсувати в акцизи на автомобільне паливо, як це роблять у цивілізованих країнах світу,
– коментує він.
На думку Дубровського, треба боротися, щоб відмінити пункт щодо обмеження ввезення в Україну тільки тих авто, котрі відповідають стандарту Євро 5. Бо за наших умов це не сприяє покращенню економічної ситуації: адже, в Україні більшість авто навіть не Євро 4, додає економіст. А ввезеня авто стандарту Євро 6 взагалі не відповідає нашим реаліям. І буде тільки на руку великим автомобільним концернам і їхнім вітчизняним партнерам.
Читайте також: Вживані авто за зниженими акцизами: коротко і зрозуміло
Хоча нескладно передбачити, розповідає Дубровський, ймовірність ввезення автівок за довіреністю. А відтак, професія автоімпортера – "поновиться".
Нагадаємо, президент Петро Порошенко підписав закон про вживані авто, однак на нього ще чекають зміни. Зокрема, стосуватимуться вони чіткого регламентування дії закону, а саме – одна машина до кінця дії закону, введення заборони перепродажу та за умови, що власник авто має завезти його в Україну особисто.
Раніше, 31 травня, Верховна Рада України прийняла в другому читанні і в цілому законопроект, згідно з яким знижуються ставки акцизного збору на вживані легкові автомобілі. Зниження акцизів буде тимчасовим і діятиме до 31 грудня 2018 року.