Ба більше, власники автомобілів Jeep мають настільки згуртовану спільноту, що їм заздрять навіть ті, хто їздять на Tesla, зазначає 24 Канал. Про традиції ком'юніті "джиперів" та нове життя бренду в Україні розповідаємо у матеріалі.
Читайте також Jeep Avenger отримав гібридний силовий агрегат з витратою 5 літрів на сотню
З чого все починалося
Історія славетного американського бренду Jeep гартувалася в середині минулого століття. Спочатку "джипи" були виключно військовими, проте згодом з'явились і цивільні версії "Віллісів" з абревіатурою CJ (civilian jeep). З тих часів бренд змінив різних власників, а світ побачили такі відомі моделі, як Jeep Wrangler, Cherokee та Grand Cherokee.
Ці автомобілі асоціюються зі словами "потужний", "міцний", "витривалий" та "надійний". За більш ніж 80 років авто цього бренду зміцнювали своє реноме транспорту для будь-яких доріг, тож зовсім не дивно, що слово "джип" стало загальним при позначенні машин підвищеної прохідності та дуже вагомим в історії світової автоіндустрії.
Jeep і досі займає провідні позиції на авторинку США та у сегменті позашляховиків в інших країнах світу. У 2012 році компанія навіть встановила рекорд світових продажів: було реалізовано 701 626 автомобілів.
Jeep здобув славу завдяки автомобілям, які проїдуть будь-де / Фото Jeep
Jeep-ком'юніті
Великий обсяг проданих автомобілів став можливий ще й тому, що мало хто так пишається своїми машинами, як це роблять власники "джипів". Адже коли хтось купує Jeep, то стає частиною пристрасної спільноти та дружнього колективу товаришів та однодумців.
Jeep-ком'юніті – це неформальна, проте досить цікава родина ентузіастів та шукачів пригод. Здавалося б, звичайний клуб автолюбителів певної марки, подібний до інших. Проте це зовсім не так. Ком'юніті "джиперів" – це щось на кшталт братства зі своєрідною системою цінностей, де люди потрапляють в унікальну культуру – з власною ієрархією, таємними Jeep-хвилями (Jeep Wave) та подарунковими гумовими качечками (Duck Duck Jeep).
Jeep Wave – більше, ніж традиція
Jeep Wave (у перекладі з англійської – хвиля Jeep) – це оригінальна традиція взаємних привітань, якими користуються власники автомобілів Jeep. Є навіть низка теорій, які пояснюють виникнення Jeep Wave. Більшість з них говорить, що звичай вітатись з водіями "джипів" з'явився ще під час Другої світової, а згодом зберігся й у цивільному житті. Інша теорія запевняє, що ці знаки уваги виникли вже в 70-х, коли "джипи" стали популярними серед любителів пригод. Зустрічаючи одне одного, власники цих автівок віталися, адже бачили перед собою людину з аналогічним захопленням.
Хай там як, але традиція живе й донині. Загалом існує навіть декілька жестів Jeep Wave і всі мають різний сенс. Наприклад, коли водій бачить інший автомобіль цієї марки та бажає ввічливо привітатись, то він може:
- зробити повний помах п'ятьма пальцями,
- двома пальцями у вигляді літери V (Victory як знак перемоги або миру),
- показати два пальці, одночасно тримаючи руку на кермі.
А якщо хтось їде на "джипі" без дверей, то може навіть висунути босу ногу за межі салону (бажано, коли автомобіль повністю зупинився).
Як вітаються "джипери" / Фото Jeep
З розвитком "хвилі Jeep" постало питання: хто саме заслуговує на найбільшу повагу, з ким треба вітатися першим? Тож почала створюватися справжня ієрархія власників "джипів". Загалом вона враховує вік авто, його зовнішній вигляд та рівень тюнінгу. Тобто якщо хтось їде дорогою на CJ, він весь в багнюці, до того ж обладнаний за всіма правилами справжніх авантюристів, то можна бути певним – він неодмінно буде в пошані в інших власників Jeep. Адже власник має круте авто, чудово розуміє його призначення, та ще й цурається доопрацювати свою улюблену "іграшку".
Duck Duck Jeep – гумові качечки як символ взаємної поваги
Не менш цікавою є культура Duck Duck Jeep, яка з'явилась у 2020 році, але вже стала неймовірно популярним явищем серед автомобілістів. Її символом є… іграшкове каченя. І ось як це виглядає. Людина приходить до свого автомобіля на паркінгу і бачить на капоті маленьке гумове каченя, а під ним записка: "Я їжджу на Jeep Compass, але твій Wrangler дуже крутий! Запрошую завітати до нашого місцевого фестивалю Jeep неподалік Сан-Дієго". Тобто власника авто привітала та запросила на свято зовсім незнайома людина просто тому, що обидва їздять на Jeep! А буває і без записки – тільки гумове каченя.
Культура Duck Duck Jeep / Фото Jeep
Кажуть, що ця традиція виникла всього три роки тому на АЗС у маленькому містечку провінції Онтаріо, що в Канаді. Жіночка, на ім'я Елісон, якось після сварки поклала гумове каченя на капот Jeep, що належав іншій людині, як знак примирення і свого доброго ставлення. За класикою новоствореного жанру іграшка була жовтого кольору, а позашляховиком, на якому її найчастіше знаходили, став Wrangler. Але це тільки спочатку. Згодом різнокольорових каченят залишали вже на будь-яких "джипах", навіть на дитячих із педальним приводом.
За даними компанії ExtremeTerrain, близько 7 з 10 власників Jeep, коли дарують таку качечку, лишають вітальну записку, половина "джиперів" знайшли так собі нових товаришів, а 73% опитаних "запостили" фотографії цих іграшок у соціальних мережах.
У такий спосіб власники Jeep висловлюють та пропагують пошану один до одного, адже одна з найголовніших переваг володіння будь-якою машиною цього бренду – це те, що такі авто викликають в інших захоплення і повагу. Ось чому, здавалося б, дорослі та брутальні, на перший погляд, дядьки граються з гумовими каченятами. Метою таких "ігор", перш за все, є взаємна ввічливість.
Ком'юніті "джиперів" зібрало дружних та привітних людей, тож не дивно, що ця спільнота така велика. Власники Jeep чудово проводять час в компанії один одного, влаштовуючи фестивалі та різноманітні зустрічі. Найвідомішим з таких заходів є Jeep Jamboree – це позашляхова пригода, яка існує вже 70 років. Під час неї ентузіасти збираються разом, щоб досліджувати природу та випробовувати свої автомобілі на межі. Не менш популярним є й щорічне великоднє Jeep Safari, під час якого різноманітні версії авто цієї марки долають сотні кілометрів в пошуках пригод.
Власники Jeep влаштовують фестивалі та різноманітні зустрічі / Фото Jeep
Вплив Jeep-ком'юніті на інші автоспільноти
Експерти ExtremeTerrain провели дослідження серед власників авто інших марок на тему: "Що відчувають автомобілісти до бренду та спільноти Jeep?". Результат виявився красномовним. За даними опитування, кожен сьомий власник машини іншого бренду відчував заздрість до Jeep-ком'юніті. Найбільше серед опитаних заздрили водії Tesla (47%). Вони навіть намагались започаткувати зустрічі та традиції, подібні до тих, що зараз є у "джиперів". Проте ці спроби не були надто вдалими.
Власники інших брендів авто також прагнуть розділяти цінності та почуття водіїв Jeep. Саме тому 36% відсотків опитаних планують придбати "джип" як наступний автомобіль. Навіть кожен четвертий власник Tesla, прихильний до електромобілів, розглянув би Wrangler, а ще більше міг би спокуситися майбутнім електричним позашляховиком Wrangler EV. Саме тому можна впевнено сказати – бренд Jeep і його спільнота дуже привабливі серед автовласників.
Jeep в Україні
Наразі в історії бренду Jeep починається нова сторінка. З 2020 року офіційним власником марки є концерн Stellantis. Завдяки йому автомобілі Jeep отримають нове життя в Україні.
Зовсім нещодавно відбувся масштабний перезапуск славетного бренду в нашій країні. Створюється велика дилерська мережа, де потенційні клієнти зможуть не лише стати власником новенького Jeep, але й отримати належне обслуговування, відповіді на питання від професіоналів своєї справи. До речі, київські дилери вже відчинили свої двері для всіх охочих та запрошують відвідати їх салони, де можна обрати свій власний Jeep. А ознайомитись з актуальними моделями марки можна на офіційному сайті бренду в Україні.
Тож потенційним та чинним власникам Jeep слід пам'ятати, що справжні традиції не мають кордонів. Тому якщо одного разу хтось побачить на своєму капоті жовте каченя, варто не забути привітатись "по-джиперськи", а потім віддячити першому зустрічному представнику спільноти. Це стане чудовою нагодою познайомитись і, можливо, знайти нових друзів.