Вибираємо кросовер: новий з автосалону чи "биток" зі США
Українці, які мріють придбати сучасний автомобіль, все частіше опиняються перед вибором – обрати новеньке авто в автосалоні чи замовити з Америки стару биту машину класом вище. У кожного своя правда, однак процес вибору цих автомобілів суттєво відрізняється.
ВИБІР
Як обирають нове авто в автосалоні офіційного дилера? Дуже легко та цивілізовано. Покупець заходить до шоу-руму, оглядає виставлені у ньому автомобілі, сідає в них, прицінюється та розпитує деталі у продавця-консультанта. Далі тестує кілька вподобаних автомобілів, а коли вже визначиться – розпочинається вибір комплектацій, кольору та опцій.
Зазвичай всі деталі можна побачити прямо в автосалоні, на прикладі інших автомобілів. Торкнутися оббивки руками, оцінити м'якість пластику чи твердість сидіння, примірятись до посадки чи завантаження речей у багажнику – тобто уявити себе справжнім власником майбутнього авто. І вибрати саме ті опції та комплектацію, які тобі дійсно потрібні.
Натомість у того, хто бажає купити авто з Америки, далеко не такі ідеальні умови вибору. По-перше, і це найголовніше, весь вибір відбувається онлайн, через фотографії в смартфоні чи на комп'ютері. Звісно, можна знайти подібне авто у кума-свата-знайомого, і помацати чужу машину. А якщо такого авто нема у родичів? Доведеться знаходити чужі машини на вулиці та заглядати в салон, немов ти злодій, що шукає легкої поживи. Нема мови не лише про вибір кольору, комплектації чи додаткових опцій. Головне у виборі авто зі США – знайти машину, ремонт якої не потягне грандіозних вкладень. І виграти її на аукціоні за вигідною ціною, адже охочих зекономити багато не лише в Україні, але й в інших країнах.
Також цікаво Нове авто в кредит чи авто зі США?
Повернемося до вибору нового авто. І якщо вже вибирати, то звернемо увагу на абсолютно нову модель кросовера, яка з'явилась у продажу у 2021 році. Це Renault Captur, перше покоління якого було бестселером європейського ринку компактних кросоверів.
Перед нами – нова генерація, яка стала ще більш сучасною та технологічною. У порівнянні з попередником у ньому оновлено 85% компонентів. Свіжий дизайн у фірмовому стилі Renault став яскравішим, але зберіг впізнаваність. Captur став довшим на 11 см, а можливостей персоналізації - досить багато. Свіжі кольори такі ж яскраві, як і їх назви – "Помаранчева пустеля", "Червоний вогонь" та "Синій неон": на вибір запропоновано 9 основних кольорів кузова та 3 тони даху, загалом 25 колірних комбінацій, що дозволяють отримати свій унікальний автомобіль.
Більше інформації про Renault Captur читайте за посиланнямДВИГУНИ ТА ЕКОНОМІЧНІСТЬ
Ті, хто вже придбав авто зі США, знають, що комплектації у американців досить дивні. Наприклад, навіть у топових версіях рідко буває клімат-контроль – частіше за все звичайний кондиціонер з "крутилками", які постійно треба регулювати при найменшій зміні погоди за вікном. Так, більшість авто зі США з автоматичною коробкою передач, камерою заднього огляду, датчиками тиску шин. Але дуже часто буває, що сидіння не оснащені підігрівом, не кажучи вже про задні, чи про обігрів переднього скла або керма. Щодо вибору двигунів, то він теж достатньо скромний – або базовий з малою потужністю, або багатолітровий з величезним апетитом.
Новий Renault Captur оснащений потужними бензиновими турбодвигунами на 130 або 155 к.с. Об'єм у них невеликий – 1,3 літра, натомість і апетит скромний. На трасі він витрачає всього 5,4 л на 100 км, а в місті – 8,8 літри. При цьому більш потужна версія до першої сотні розганяється всього за 8,6 секунд, інша – на секунду довше. Сучасна 7-ступенева коробка передач з подвійним зчепленням EDC7 позитивно зарекомендувала себе на інших моделях марки. Вона дає змогу вибрати спортивний чи економічний режим або взяти водію керування вибором передач на себе. Підігрів передніх сидінь уже в базі, керма – у вищих комплектаціях.
КОМПЛЕКТАЦІЇ
Мультимедійна система в автомобілях для американського ринку – окрема тема розпачу та додаткових витрат власників. По-перше, на цих авто доступні для прослуховування лише кілька українських радіостанцій – через особливості FM-діапазону в США. По-друге, фірмові навігація та системи мультимедія налаштовані для американського ринку, тому в Україні не працюють. Власники авто зі США платять сотні доларів за перепрошивку таких мультимедійних систем, можливість вводити кирилицю та й взагалі – отримувати хоч якусь корисну інформацію з моніторів. Або замінюють мультимедіа на китайські екрани, куплені на Ali Express. Але це теж та іще лотерея.
Кросовер Renault Captur оснащений найбільш сучасними функціями європейського авто, без яких неможливо уявити комфортного користування автомобілем в сучасному світі. Вже в базовій комплектації – 7-дюймовий сенсорний екран з підтримкою Apple CarPlay та Android Auto. В якості опції пропонується огляд 360 градусів навколо автомобіля. Україномовне меню, звичний європейський формат радіостанцій, можливість встановлювати додаткові програми, зрозуміла навігація - ознаки автомобіля 2021 модельного року. Дуже зручно, коли в авто є камера кругового огляду, автоматичне стоянкове гальмо, а також карта-ключ "вільні руки" – коли машина впізнає власника і самостійно відмикає чи зачиняє двері і багажник.
СВІТЛО
Одна з суттєвих проблем автомобілів для американського ринку – світлові прилади. Фари головного світла мають налаштування для рівних доріг та не освітлюють узбіччя. Задні поворотники не помаранчевого, а червоного кольору – їх важко відрізнити від стоп-сигналів. А зовнішні дзеркала заднього виду наближають автомобілі та роблять сліпі зони досить значними. Всі ці незручності дуже сильно впливають на безпеку. До того ж майбутній обов'язковий техогляд, який мають ввести у 2022 році, змусить переобладнувати такі авто на європейські стандарти. А це додаткові витрати – сотні та навіть тисячі доларів.
Навіть у базовій версії Renault Captur встановлені повністю світлодіодні фари, які дають гарне освітлення вночі. Вони мають кілька дизайнерських рішень, які роблять світловий підпис Renault впізнаваним та яскравим. Спеціально для українського ринку авто має додатковий захист від пилу та бруду, металевий захист двигуна, антигравійний захист дна кузова та навіть щитки на гальмівних дисках. Це дає впевненість у тому, що на цьому кросовері можна виїжджати за межі асфальтованих доріг.
БЕЗПЕКА
Найбільша проблема американських машин з автоаукціонів – це те, що більшість з них були у серйозних ДТП. І не варто сподіватись на те, що можна знайти авто лише з пом'ятим бампером чи пошкодженими дверима. Такі авто страхові компанії не списують та не продають на аукціонах – їх ремонтують у США. Тож під зовні прим'ятим бампером на 99% будуть пошкоджені силові елементи кузова, які доведеться вирізати та вварювати нові. Певна річ, зробити "як із заводу" не зможе жоден майстер. Важлива проблема – подушки безпеки. В сучасних автомобілях їх багато, і при ДТП "вистрілюють" кілька. Згідно з американськими чи європейськими стандартами, за умови спрацювання будь-яких систем безпеки треба замінити всі. Але в Україні так не роблять – подушки безпеки або відновлюють, або просто ставлять "заглушки", щоб не світились датчики на панелі приладів. Певна річ, таке авто не може бути безпечним, і їздити на ньому досить страшно. Адже ніхто не дасть гарантії, що подушки спрацюють вдруге.
Вимоги до безпеки нових сучасних європейських автомобілів постійно посилюються, і виробники роблять все, щоб задовольняти ці вимоги. Наприклад, засоби активної безпеки Renault Captur включають відомі всім системи ABS, ESP, допомоги при екстреному гальмуванні, фронтальні, бокові подушки безпеки передніх пасажирів та "шторки" для задніх тощо.
ОЧІКУВАННЯ
Як бачимо, у виборі авто зі США мало приємних моментів та багато ризиків, які неможливо передбачити. А ще – машину зі США треба оплачувати у три етапи, а чекати від пів року до дев'яти місяців.
Нове авто можна протестувати та замовити в комфортному автосалоні, а за відсутності всіх коштів одразу скористатись вигідною програмою кредитування від Renault. Чекати нове авто треба лише тоді, коли замовиш вже зовсім ексклюзивні версію, натомість стандартну можна забрати в автосалоні чи почекати, поки вона приїде в Україну. Однак повірте, задоволення від користування новим автомобілем не зрівняється з постійними пересторогами та проблемами, яке принесе старе та бите авто зі США.