Це не просто завод: у МЗС обіцяють не допустити знищення компанії "Мотор Січ"

8 лютого 2021, 12:06
Читать новость на русском

Джерело:

Радіо Свобода

Дмитро Кулеба заявив, що Україна не може дозволити будь-яких кроків, які зруйнують "Мотор Січ". Держава розглядатиме всі рішення, що дозволять зберегти підприємство на плаву.

"Мотор Січ" має залишатися ефективним, прибутковим і динамічним – це ключовий інтерес Кабміну та принципова позиція президента Володимира Зеленського. Про це глава МЗС повідомив в інтерв'ю виданню "Радіо Свобода".

Читайте також Зеленський заявив, що загрози від Китаю не бачить, але "Мотор Січ" йому не віддасть

Ми не можемо дозволити будь-яких кроків, які зруйнують "Мотор Січ". Тому що це ж не просто завод. Це місто в місті по суті. У нього величезне соціальне навантаження,
– сказав міністр.

Дмитро Кулеба зазначив, що Україна розглядатиме всі рішення, які дозволять зберегти "Мотор Січ" як ефективне українське підприємство.

Китайський бізнес претендує на "Мотор Січ"

Глава МЗС наголосив, що китайська компанія та її власники, які претендують на підприємство, – це приватні компанії.

Це не державні китайські компанії, а приватні. Тому давайте розмежуймо міждержавні відносини Україна – Китай та відносини з конкретним китайським бізнесом, який намагається інвестувати у "Мотор Січ". От коли ми це розмежуємо на два треки, тоді картинка стане чіткішою,
– підкреслив він.

Міністр додав, що Китай є дуже важливим партнером України. І держава робитиме все для того, щоб вибудовувати ефективні та взаємовигідні відносини.

Зверніть увагу! Китайські компанії Skyrizon Aircraft і Xinwei Technology Group мають намір придбати понад 50% акцій компанії "Мотор Січ". Натомість більш ніж 25% акцій залишалися за Укроборонпромом.

Що відомо про "Мотор Січ"?

Це один із найбільших у світі виробників авіаційних та вертолітних двигунів. Виготовляє та супроводжує в експлуатації 55 типів і модифікацій двигунів для 61-го виду літаків і вертольотів.

Тривалий час його одноосібно контролював екснардеп В'ячеслав Богуслаєв. Він досі є президентом підприємства і генеральним конструктором вертолітної техніки.

У грудні 2019 року 81-річний президент підприємства визнав, що продав у 2016 році свої акції інвесторам з Китаю, аби врятувати "Мотор Січ".