У п'ятницю проект був схвалений Конституційною комісією, перед тим він отримав позитивний висновок Венеціанської комісії та підтримку з боку Ради Європи. Саме тому можна очікувати, що в липні проект буде проголосований у Верховній Раді та спрямований до Конституційного Суду.

Найбільші дискусії під час обговорення експерт прогнозує навколо пункту перехідних положень щодо особливого статусу для окремих районів Донецької та Луганської областей. Цей пункт перенесено із протоколу Мінських угод, і він є принциповим для виконання мирного плану, саме це формулювання погоджене із нашими європейськими партнерами. Проте для значної частини суспільства та деяких політиків сприйняти конституційне закріплення особливого статусу територій, які зараз тимчасово окуповані, є категорично неприйнятним. Першим про свої заперечення заявив Олег Ляшко, і швидше за все саме навколо нього об'єднаються противники таких формулювань у проекті змін до Конституції.

Власне, для суспільства важливою є ціна досягнення миру і процедура виконання Мінських домовленостей: українська сторона наполягає на першочерговості питань відведення зброї, припинення вогню і обміну заручниками, а вже потім переходу до політичних реформ та виборів. Саме тому перехідні положення повинні залишити Україні простір для маневру і для політичного тиску: можна декларувати наявність закону про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей, а от його зміст потім можна змінювати відповідно до розвитку ситуації.

В будь-якому випадку, дебати щодо цього пункту будуть непростими, і саме ставлення до шляху вирішення конфлікту на сході розділить українське суспільство. В той же час, навіть таке серйозне питання не розвалить коаліцію та не провалить конституційну реформу — прогнозує політолог.